הרפורמה במערכת המשפט: ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית הודיעו היום (שלישי) במסיבת עיתונאים על החרפת צעדי המחאה. ביום שני הקרוב יארגן "כוח קפלן" חסימות בנתב"ג, ובשבועות הקרובים יתקיים שבוע שיבוש נרחב בכל רחבי הארץ. 

העמידו גדרות תיל והציתו צמיגים: עצורים במחאה מול בית השר לוין
היועמ"שית נגד צמצום עילת הסבירות: "הממשלה תוכל לעשות בכך שימוש רע לצרכים פוליטיים"

בנוסף, פנו הארגונים ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין ואמרו: "צפויות לכם הפתעות שממוקדת בכם".

פעילת המחאה שקמה ברסלר אמרה במסיבת העיתונאים: "בימים הקרובים נקרא לציבור לעמוד כאיש אחד, לקחת חלק בפעולות ממוקדות, להבהיר: הדיקטטורה לא תעבור. מבטיחים למחריבי המדינה ביבי, לוין: יהיו הפתעות. ביום שני הקרוב הפגנה בנתב"ג, מחאה בלתי אלימה. התנגדות לא מנומסת אך בלתי אלימה היא הדרך. עכשיו הזמן להתנגד".

נציגי ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
נציגי ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר היום הגיעה קבוצת מפגינים אל פתח ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, על רקע ניסיון הקואליציה להעביר את החקיקה שתצמצם את עילת הסבירות.

כמחאה על "שיטת הסלאמי" לטענת המפגינים, מוצג במקום "מיצג נקניק הדיקטטורה מבית מעדניית לוין", וכן שלטי "יריב מר של ישראל". מטעם מחאת המילואימניקים  אחים לנשק, נמסר: ״היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו". 

כזכור, דיון נוסף בסוגית צמצום עילת הסבירות התקיים אמש בכנסת. המשנה ליועמ"שית שנשא דברים, התנגד בתוקף למהלך: "איננו מבקשים להתעלם מהקשיים הטמונים ביישומה של עילת הסבירות לאורך השנים. אולם קושי ביישומה של העילה והזהירות הנדרשת בה, אינם מצדיקים את ביטולה".