לאחר המפלה שחוותה הקאוליציה בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, הכנסת תתכנס פעם נוספת ב-12.07 על מנת לבחור את הנציג השני של הכנסת מהקואליציה לוועדה  וכן נציג בוועדה למינוי דיינים. 

רוטמן: "לוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי אין שום זכות קיום"
"תהליך פשוט וקצר": זה התנאי שהציב לפיד לחזרה לשיחות בית הנשיא

כזכור, נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. ח"כ פנינה תמנו שטה נבחרה כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, גם כאן לקואליציה עדין אין מועמד.

על פי ההערכות לפחות חמישה חברי כנסת מהקואליציה חצו את הקווים בבחירות, שבעה בבחירות לוועדה לבחירת דיינים. עד קיום מועד הבחירות, לא ניתן לכנס את הוועדה כי טרם נבחר נציג קואליציה. 

במקביל לקיום הבחירות, השר דוד אמסלם מקדם מתווה לשינוי ההרכב של הוועדה לבחירת שופטים.  לפי הרעיון המתווה מדבר על תיקו, שוויון קולות לקואליציה ולאופוזיציה, ואמור לכלול משפטנים בדימוס ומומחים בעלי זיקה למערכת המשפט. ההרכב הנוכחי כולל ארבעה שרים וחברי כנסת, שני חברי לשכת עורכי הדין, נשיא עליון ושני שופטי עליון.