שגריר ארצות הברית טום ניידס אמר היום (שלישי) בשיחה עם עם "המועצה היהודית הדמוקרטית" בארה"ב כי הוא לא מאמין שראש הממשלה בנימין נתניהו יקדם את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט באופן הזה, שכן כך לדבריו של השגריר, התגובה הציבורית בישראל תהיה "דרמטית", כך על פי דיווח של העיתונאי ברק רביד בוואלה!.

יש הסכמות בבית הנשיא או אין? כך השיב ח"כ מהאופוזיציה
אחרי צמצום עילת הסבירות: לוין ואמסלם דוחפים לקדם עוד סעיף ברפורמה
צעד אחר צעד: מעקב אחר חקיקת הרפורמה המשפטית | תמונת מצב מתעדכנת

"אני לא מאמין שנתניהו רוצה את זה", אמר ניידס. "אני חושב שהוא רוצה להתמקד באיראן ובנורמליזציה עם סעודיה. חלק מהשותפים שלו לקואליציה אולי רוצים דברים אחרים. אני מקווה שהם לא יעשו הכל חד צדדי כי התגובה כאן מהציבור תהיה דרמטית", הוסיף. ניידס ציין עוד כי הוא מנסה לא להגיד לישראלים מה לעשות אבל הוא מקווה שהקואליציה והאופוזיציה יגיעו "לסיכום סביר", כיוון שהברית בין ארה"ב לישראל מבוססת על ערכים דמוקרטיים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, בחודש פברואר האחרון קרא ניידס להאט את הליך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט ולהשיג הסכמה רחבה בנושא. ״ישראל היא דמוקרטיה תוססת. 72% מהישראלים הצביעו לפני חודשיים בפעם החמישית בשנתיים, אכפת להם, ולכן רבים מהם יוצאים למחות מדי שבוע. מה שמאחד אותנו יחדיו זו האהבה והמחויבות לדמוקרטיה, וזה מה שמאפשר לנו להגן על ישראל שוב ושוב באו״ם. בדומה למה שהנשיא הרצוג אמר, קראתי לשים את הרגל מעט על הבלם. לא לבלום, להאט", אמר בפתח ועידת הנשיאים. 

"אנחנו לא הולכים לקבוע לישראל איך לבחור את בית המשפט העליון. ישראל היא מדינת סטראט אפ שעשתה דברים פורצי דרך בכלכלה, ורה״מ נתניהו, שהיה גם שר אוצר, אחראי לזה, ואנחנו סומכים עליו ועל הנשיא הרצוג. הטיפ היחידי שלי - תבנו קונצנזוס", ציין.