ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון מתוח מאוד בנושא אלימות המתנחלים והקללות שהוטחו במח"ט בנימין, במהלכו נרשמו חילופי דברים קשים בין הצדדים, כאשר מצד אחד ניצבים שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, ומהצד השני השר איתמר בן גביר, שהחליפו ביניהם אמירות קשות.

בקואליציה מגנים את גירוש מח"ט בנימין מבית משפחת הנרצח בעלי
מפקדים בכירים לרמטכ"ל: נתקלים באלימות קשה מצד מתנחלים

בן גביר לנתניהו: "בעיית המשילות לא מתחילה במתיישבים ביו"ש"

נתניהו כינס את הדיון במטרה להבהיר לשרים כמה חשובה עמדה אחידה מול הביקורת הבינלאומית. במהלך הדיון עולה הצעה שכל הממשלה תגנה בהודעה משותפת אלימות ופגיעה בחפים מפשע וכן פגיעה בחיילי ומפקדי צה"ל, אך ההחלטה לא התקבלה ולא היו החלטות אופרטיביות כתוצאה מהישיבה. 

בן גביר זעם וטען: "אני מבין שעושים לי פה זובור. אני שומע כבר שבוע מראשי מערכת הביטחון על "האלימות החמורה של המתנחלים" ושאסור להיכנע ולהתקפל בפניהם אבל אני שואל איפה נעלמה אותה נחישות כשמדובר במקצת מהדרוזים, מה, כשהם יורים ותוקפים פתאום מותר להיכנע?".

"אתם יודעים מצוין שאני מתנגד להתנהגות כלפי המח"ט וראינו שכל הימין מתנגד לזה אבל אל בואו לא נספר סיפורים לעצמנו. שבוע שלם ביקשתי לזמן דיון בקבינט על ארבעה נרצחים ולא הייתה שום תגובה עד שצעקו על המח"ט, דבר פסול כמובן, ותוך יום אנחנו פה בדיון דחוף". 

"ואיפה נעלמה אותה נחישות מול האנרכיסטים שהציתו הבוקר צמיגים מול בית שר המשפטים? למה מחכים? שישרפו לו את הבית? למה בעניין הזה אין דיון דחוף עם ראש שב"כ והמפכ"ל? "ולמה השב"כ חוקר נערי גבעות שהיו מעורבים בעבירות רכוש ומוציא כלפיהם מעצרים מנהליים, אבל בפשיעה והרצח בחברה הערבית השב"כ מסרב לחקור ולעצור במעצרים מנהליים?".

"אני שומע כל הזמן את הדיבורים על תורמוס עיא ועטרת, וברור שאני מתנגד למעשים שנעשו שם אבל בואו לא נהפוך היוצרות . מי שנרצחים פה הם המתיישבים והטרור שצריך לכסח הוא בג'נין, לא בעטרת. והשיא זה שיחות ההתנצלות היום לרשות הפלסטינית. מחבל מורשע שישב 10 שנים בכלא, ואנחנו מתקשרים להתנצל בפניו וללטף אותו? אלה שמשלמים משכורות למחבלים אנחנו צריכים להתנצל בפניהם?".

השר יואב גלנט השיב: "אתה ולימור סון הר מלך יכולים לצאת בגינויים משותפים ונחרצים. יש פה מס שפתיים".