מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן העביר היום (שלישי) מסר לישראל בשיחתו עם שר חוץ אלי כהן ואמר כי "ישראל צריכה לעשות יותר בנוגע לאלימות המתנחלים". בוושינגטון הביעו הערכה על המסרים התקיפים של ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ נגד המהומות האלימות אבל הביעו דאגה מהיקפם כשהם סבורים שישראל צריך לעשות יותר על מנת לחדול את האירועים. 

גינוי אמריקאי: "עוקבים בדאגה אחר הרחבת הבנייה ביו"ש"  
נתניהו כינס דיון על אלימות המתנחלים, בן גביר זעם: "עושים לי זובור"

השר כהן גינה בשיחה את אירועים ואמר שהממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים. לצד זאת, ציין שממשלת ישראל תמשיך להילחם עד חורמה בטרור הפלסטיני ותגן על אזרחיה. "מאחורי ההסלמה הביטחונית האחרונה ביהודה ושומרון עומדות גרורות הטרור של משטר האייתולות האיראני. איראן מכווינה טרור בכל רחבי המזרח התיכון, מלבנון וסוריה, דרך עיראק ותימן ועד החמאס והג'יהאד האיסלמי. על הקהילה הבינ"ל לפעול בצורה תקיפה וחד משמעית על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר השר כהן למקבילו האמריקאי. 

השר עדכן גם את עמיתו בהתקדמות המגעים עם מדינות ערביות ומוסלמיות שלישראל אין עימן עדיין הסכמי נורמליזציה, אולם נכון לפי שעה הטיסות ישירות מישראל לחאג' במכה לא יצאו לפעול השנה. בישראל ובארצות הברית מקווים שהדברים יגיעו לידי פתרון בשנה הבאה.