המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התראיין היום (רביעי) בגל"צ והתייחס לכתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שנים, והודה כי לא האמין שהאחרון לא יתפטר מתפקידו עקב כתבי האישום.

היועמ"שית תפוטר בקרוב? "היא מונתה על ידי האויב הגדול של רה"מ"
ח"כ מהליכוד על ההידברות בבית הנשיא: "נכנסנו למו"מ, משכו אותנו באף, פוצצו את השיחות"

"אף אחד לא יכל לנחש שראש הממשלה נתניהו לא יתפטר לאחר הגשת כתבי האישום נגדו ויבחר להילחם על זכאותו מתוך המערכת", אמר אלשיך במהלך הריאיון.

"אני מכוון את זה למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד שלטובת המדינה 'אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'", הוסיף, "עד היום לא היה דבר כזה כי ראשי ממשלה לשעבר התפטרו בגין כתבי אישום נגדם, התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט".

 לסיום אמר אלשיך: "לא הייתה שום תכנית להדיח ראש ממשלה מכהן, אף אחד לא צפה מה יכול לקרות כתוצאה מהגשת כתב אישום על פי פרוצדורה חוקית לחלוטין".

רוני אלשיך (צילום: אבשלום ששוני)
רוני אלשיך (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה לדברי אלשיך, מסרה הליכוד: "בהודאתו המטלטלת בראיון מהבוקר חשף אלשייך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. אלשייך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת".

עוד הוסיפה כי "הודאתו של אלשייך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד אש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

לאחר הריאיון הגיבו מספר גורמים בקואליציה, וביניהם יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳: "יום עצוב למדינת ישראל. יש פה מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה. פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. גם הפעם הם יכשלו. מערכת האכיפה והמשפט בישראל זקוקים לשידוד מערכות, אנו מובילים את התיקונים הללו כדי למנוע הישנות של מהלכים אנטי דמוקרטים כאלו בעתיד".

השר אופיר אקוניס שאמר: ״אזרחי ישראל נחשפו הבוקר לאמת המרה: נעשה כאן ניסיון שנכשל להדיח, באמצעים פסולים, ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור הישראלי. כפי שאמרתי בעבר ולאור הגילויים החדשים, במשפט ומחוצה לו, כולל בראיון הזה: משפט נתניהו צריך להפסק״.

ח"כ משה סעדה: "‏מתברר שוב שהפרקליטות והמפכ"ל לשעבר עשו יד אחת להגיש כתב אישום שלא מבוסס ראייתית כשהכל במטרה לסכל את ראש הממשלה נתניהו ולגרום לפיטוריו".

השר משה ארבל: ״דבריו של מר רוני אלשיך בגלי צה״ל הבוקר לפיהם תכנית העבודה היתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית".