לאחר ההתפרעויות בכפרים הפלסטינים ביהודה ושומרון שכללו הצתות בתים ורכבים, בוצעו ארבעה מעצרים מנהליים של גברים ישראליים, כולם דמויות מוכרות לשב"כ, שבעבר נאספו כנגדם חקירות וצווי הרחקה. גורמי ביטחון ציינו כי הם שרפו רכבים וסיכנו חיי פלסטינים חפים מפשע.

במהלך הפרות הסדר בטורמוסיא: שוטר ביצע ירי

במערכת הביטחון אמרו בנוסף כי מדובר בדמויות מוכרות שבכל אירוע של התחממות בגזרה מנצלים את ההזדמנות לבצע פשיעה לאומנית חמורה. שניים מהארבעה כלל אינם מתגוררים בשטחים. הצו המנהלי עבור שניים מהם הוא לארבעה חודשים ושניים לשישה חודשים בשל המסוכנות הגבוהה שמייחסים להם במערכת הביטחון.

כזכור, חה"כ מירב בן ארי ('יש עתיד') פנתה היום (רביעי) בשאילתא לשר הביטחון בנוגע להתפרעויות האלימות וניסיון שריפת הבתים והרכבים מצד יהודים ביהודה ושומרון: "לא צריך להיות קצין מודיעין כדי להבין שחס וחלילה כמו בפעמיים הקודמות, באירוע הטרור הבא כנראה שנראה מתנחלים יוצאים לשרוף בתים. אני שואלת אותך אדוני השר, האם הצבא מוכן לאירוע הבא?"

גלנט השיב ואמר: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, לצד זאת יש קבוצה של פורעי חוק וסדר. חלק ניכר מהם לא תושבי יהודה ושומרון, מדובר על קבוצה מאוד מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות והנהגתה אך הקבוצה הזאת גדלה. לא רק אני מודאג מזה, כך גם ראש הממשלה וכך גם הרמטכל וראש השב"כ. אני לא אאפשר מצב שנתדאג כמו האויבים שלנו, זאת לא הדרך שבה עם הספר צריך להתנהג. יש לנו פה תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטת גלנט להוציא צווי מעצר מנהליים לארבעה ישראלים בעקבות ההתפרעויות בכפרים פלסטינים ביהודה ושומרון: "מיליציות פשיעה מאורגנות, רצחניות וחמושות בחברה הערבית, שדו"חות מודיעין מצביעים על סכנות חמורות מהן - לא הפעלת שב"כ, לא מעצרים מנהליים. נערים שנחשדו בהצתת רכוש (פשע שראוי לגינוי ולטיפול משטרתי נחרץ) - מיד שב"כ ומעצרים מנהליים. ליקוי מאורות, קווים לדמותו".