על רקע חידוש החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הבוקר (חמישי) לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" והצהיר כי הוציא את פסקת ההתגברות מתוך הרפורמה. לדבריו, הוא "שלל את החוק שהיה נותן למחוקק לבטל פסיקות של בית המשפט העליון - זה בחוץ". כמו כן, נתניהו התייחס למחאה נגד הליכי החקיקה, והדגיש כי הוא קשוב לרחשי הלב של הציבור".

נתניהו התייחס גם לסעיף המרכזי ברפורמה - שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה אמר כי "הליך בחירת השופטים לא ימשיך להיות כפי שהוא היום", אך הדגיש שירכך את ההצעה המקורית וכי "ההליך גם לא יהיה כפי שהיה בהצעה המקורית של הרפורמה המשפטית". נתניהו הוסיף כי לאחר תקופה ממושכת שבה הקואליציה והאופוזיציה ישבו לשיחות הידברות בבית הנשיא, נראה כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, ועל כן ימשיך לקדם בעצמו את התוכנית.

מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בריאיון לעיתון האמריקאי, נשאל על מערכת היחסים בין ירושלים לוושינגטון, בצל אי הזמנתו לבית הלבן, והשיב כי "יחסי ישראל עם ארה"ב נותרו חזקים, הנושא של אי ההזמנה מעיב על דעותיהם של אנשים, שיתוף הפעולה הביטחוני, הצבאי והמודיעיני חזקים יותר ממה שהיו אי פעם". במהלך הריאיון, התייחס ראש הממשלה גם להסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, לאחר הפיגוע בעלי, והאשים את הרשות הפלסטינית ב"אי מתן ביטחון". רה"מ אמר כי דחה גם הצעות של חלק משרי ממשלתו לפרק את הרשות, וכי "המדיניות שלי הייתה בהחלט לשמור על הרשות הפלסטינית, אך גם החופש של שירותי הביטחון הישראליים לפעול בכל מקום באזור הוא מרכיב חיוני להשבת הסדר בשטח. כל הסכם שלום עם הפלסטינים לא יתרחש בקרוב, כי הפלסטינים עדיין לא מקבלים את זכות הקיום של ישראל".

במקביל, דיבר נתניהו על ההתפרעויות שאירעו בשבוע האחרון בין מתנחלים לפלסטינים באזור כפר אום צפא ותורמוסעיא, ואמר כי "המתקפות האלו מוטעות ולא מקובלות". לאחר מכן, נשאל האם הוא מסכים עם ראשי מערכת הביטחון שכינו את האירועים כ"טרור לאומני", והשיב כי "אפשר לקרוא לזה טרור לאומני, זה בסדר, אבל זה לא פותר את הבעיה. מי שיש להם את המונופול על השימוש באלימות הם הצבא וכוחות הביטחון, לא כל אדם". ומה עם המשך תהליך הנורמליזציה עם מדינות ערב? נתניהו אמר בריאיון לעיתון האמריקאי כי "אני חושב שאפשר לקיים שלום עם מדינות ערביות נוספות ולסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי, אני חושב שזה יוביל לשלום גם עם הפלסטינים".

המלחמה באוקראינה

הריאיון עסק באריכות גם במלחמה באוקראינה. נתניהו דחה כמה קריאות של מחוקקים אמריקאים להצטרף למאמץ המלחמתי ולספק לאוקראינה נשק ותחמושת במלחמה נגד רוסיה. לדבריו, "יש לנו חששות שאני לא חושב שיש לאף אחת מבעלות הברית של אוקראינה. ישראל צריכה להבטיח את חופש הפעולה בסוריה". ראש הממשלה גם הביע דאגה מכך שנשק ישראלי עלול להיתפס בשדה הקרב באוקראינה ולהגיע לידיה של איראן, שפיתחה לאחרונה יחסים אסטרטגיים עם רוסיה. 

נתניהו הביע גם סירוב לספק לאוקראינה את מערכת כיפת ברזל, שפותחה בשיתוף פעולה עם ארה"ב. זאת, משום ש"אם המערכת הזו הייתה נופלת לידיה של איראן, מיליוני ישראלים היו נותרים חסרי הגנה. ישראל הצטרפה להחלטות האו"ם המגנות את הפלישה הרוסית, והעבירה לאוקראינה מערכת התרעה מוקדמת לזיהוי מתקפת טילים".