סא"ל (מיל') גיא רוזן, לשעבר מפקד יחידה מבצעית מסווגת בחיל האוויר, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM על מחאת המילואמניקים נגד הרפורמה המשפטית והבהיר: "אם ימשיכו בחקיקה חד צדדית נפסיק להתנדב. מבחינתנו לא משנה אם מנסים להרוג את הדמוקרטיה בצרור או בבודדת".

נתניהו בריאיון בארה"ב: "פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית"
לאחר שהגישה תלונה: פעיל מחאה נחקר בחשד לתקיפת עיתונאית

בפתח דבריו הסביר כי "אני כרגע לא מייצג רק את המילואימניקים של היחידה הזו, אלא את ארגון אחים לנשק שמאגד בתוכו מאות ואלפי מילואימניקים. אני לא מודיע שאפסיק לשרת במילואים כי לצערי הרב בגילי המבוגר אני כבר לא עושה מילואים, אבל אני מדברר פה מאות ואלפי מילואימניקים פעילים שאומרים בפה מלא - אם ימשיכו עם התהליך הזה של החקיקה באופן חד צדדי, אנחנו נפסיק להתנדב. זה מסיבה מאוד פשוטה, מבחינתנו זה לא משנה אם מנסים להרוג את הדמוקרטיה בצרור או בבודדת". 

"אני לא מחליט דבר, אני מצטט את ראש ממשלת ישראל שאמר שכל החוקים שיש להם פוטנציאל לשנות את המשטר במדינת ישראל יחוקקו רק בהסכמה רחבה. כרגע אם זה יהיה בצורה חד צדדית, ביטול עילת הסבירות הולכת לשנות את מבנה המשטר הדמוקרטי בישראל".

"מה זאת אומרת איך? אם הדברים הם כל כך פשוטים אז צריך להפסיק את הדיונים ההזויים בוועדת חוקה, חוק ומשפט, לחזור לבית הנשיא ולשבת יחד. אנחנו בוחרים את הכנסת לפעול בתוך החוקים של המשטר הדמוקרטי. ואם בא המשנה ליועמ"ש לוועדה וקובע שהחוק כפי שהוא מונח כרגע פוגע פגיעה אנושה במשטר הדמוקרטי בישראל".

יש במדינה דמוקרטית רוב, עכשיו יש ממשלה שזכתה ברוב. אתה בא, ומה שלא מוצא חן בעינייך, במקרה זה עניין הסבירות, אז אתה אומר 'אני צריך עכשיו לצאת לרחובות, להפגין'. 
"זו הצגה מאוד לא נכונה של הדברים. זה ממש לא נכון. אנחנו מעולם לא התעסקנו בצבא, לא ביחידה שלי ולא באחרות. מאחר והממשלה הזו באה לפני חצי שנה עם חבילה שלמה של חוקים שאיימו לשנות את שיטת המשטר ולא הצליחו לעשות את זה כמקשה אחת, מה שהם מנסים לעשות זה בשיטת הסלאמי. אנחנו לא נאכל את הסלאמי הזה. זה לא משנה אם באים אלינו בצרור או בירייה אחת - במידה ורוצים להגיע לאיזה שינוי, ואין לנו בעיה עם שינויים, זה יהיה בהסכמה רחבה וחלק ממכלול. אנחנו לא ניתן ידנו לדבר הזה".

"בוודאי שאנחנו מקיימים דיונים, ודיונים נוקבים. מי שמפורר פה זה לא אנחנו, מי שמפורר פה זה החבורה הזו של הלוינים, הרוטמנים והסמוטריצ'ים שלקחו את ראש הממשלה נתניהו כבן ערובה ומציבים לו אולטימטום. כולנו יודעים שאם זה היה תלוי בראש הממשלה הוא היה גונז את כל החקיקה לאלתר, הם אונסים אותו. ראינו את ההתנהלות המבישה".

אתה שומר הסף?
"בוודאי. אני נשבעתי בגיל 18 להגן בגופי ובנשמתי על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואם מנסים עכשיו חבורה מטורפת והזויה של אנשים לאנוס את מדינת ישראל, לשנות את שיטת המשטר שלה באופן חד צדדי עם הרוב שיש להם בכנסת - אנחנו לא ניתן לזה. זה שובר את ההסכם, את החוזה בינינו לבין ישראל. אנחנו נשבענו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm