ינון מגל פתח את תוכנית הבוקר (חמישי) ב-103fm בקול תרועות לצד רויטל סויד, עורכת דין ומגשרת, סגנית יו"ר הכנסת וחברת כנסת לשעבר. וכמיטב המסורת, שוחחו השניים בפתח התוכנית על שלל ענייני דיומא.

"כלב פשיסטי מטונף": ח"כ מהליכוד הגיש תלונה בעקבות איומים ברשתות החברתיות
"מה שקורה זו שערורייה": אביעד גליקמן בביקורת חריפה על השופטים במשפט נתניהו

"מביאים לי מישהי שאני מחבב, אני רוצה לריב", הבהיר מגל חדשות לבקרים. "אני לא מבין את האירוע, מביאים לי אדם נחמד. מה אני אעשה?". בתגובה, הציעה המגישה האורחת: "לא חלקנו את אותו ספסל כמטאפורה מהיום בו היינו בכנסת. אולי פשוט נדבר, אולי נשוחח? בהתחלה התלבטתי אם לבוא לפה, אבל התחלתי להקשיב לתוכניות שלך ואז התחלתי לחייך".

על דברי הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים אתמול, אמרה: "הרמטכ"ל חטף ביקורת על זה שהוא לא דיבר על הסרבנות. אני לא מקבלת את זה. הרצי מנסה מאוד לא להיכנס לנושא הפוליטיזציה. הוא צריך לטפל בזה באמצעים פנים צבאיים, ולא מבחוץ. עוד לא היה אירוע של סרבנות ממש. במרקם שאנו חיים בו היום, עם המצב הביטחוני הכה מורכב שאנו נמצאים בו, אנו מצויים בסיטואציה מסוימת ואת הדבר הזה צריך לפתור מתוך הצבא".

"את ממש מפתיעה אותי", טען ינון נוכח דבריה. "טייסים הגיעו לבסיס ולא טסו, ויש מכתבים שמטיפים לסרבנות. יש מגה אירוע והרמטכ"ל לא מתבטא על זה? למה מגיע לי על הבוקר להתווכח על הדברים הללו?".

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

בהמשך, הביעו צמד המגישים את דעתם על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הייתה פה ישיבה מאוד מורכבת של הפרקליטות באשר להחלטה להגיש את כתבי האישום", טענה עו"ד סויד.

"אני חושבת שהמשפט והשופטים בהתנהלותם, אפשר רק להצדיע להם", המשיכה. "מה שצריך לעניין אותנו הוא שיהיה לנו בית משפט עצמאי. נתניהו שמקבל סיגרים, חולצות ושמפניות בהיקפים כאלה, לא אמור לעסוק בשום דרך בעניין של חבר שלו. זה ניגוד העניינים, זו הפרת האמונים". מגל סירב להשתכנע מדבריה, בלשון המעטה: "את לא רואה שהכל קורס? את לא שומעת את מילצ'ן?".