שר התרבות מיקי זוהר שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM, וסתר את דבריו של ראש הממשלה נתניהו הבוקר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי פסקת ההתגברות תצא מהרפורמה המשפטית.

נתניהו בריאיון בארה"ב: "פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית"

"אני באמת לא יודע כל כך לעשות את הפרשנות במקרה הזה, אבל יכול להבין את הכוונה. הכוונה של נתניהו בעיקר להרגיע את המשחק, לבוא ולומר 'אנחנו רוצים לקדם רפורמה אבל יש קצב ולא בבליץ.  לגבי מה עומד מאחורי הדברים, זה כל מיני פרשנויות שאני שומע. בסוף אני חושב שכולנו מבינים שכדי שהממשלה הזו תמשיך להתקיים אנחנו חייבים לקדם רפורמה. האופן שנקדם אותה חד משמעית יהיה שונה ממה שניסינו לעשות בתחילת הקדנציה", אמר זוהר.

"קודם כל בסוף את הרפורמה כמו שגם אמרתי, לא ניתן לקדם ביום אחד, זה תהליך שצריך לקחת חודשים. שיטת סלאמי זה לא המונח, אנחנו לא מתחבאים, אנחנו אומרים על השולחן שאנחנו רוצים לקדם רפורמה משפטית בתהליך מוסדר, מסודר, אחראי ומקצועי, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. לגבי פסקת ההתגברות, היא לא בשלב הזה יש את ביטול או צמצום עילת הסבירות, זה יהיה בוודאי החוקה שם נכריע באמת מה היקף השינוי בעילת הסדירות. במושב הזה, זו המשימה. לאחר מכן, במושב הבא, נתחיל לבדוק מה אנחנו עושים בוועדה למינוי שופטים", הוסיף.

עוד הוסיף: "אני לא רוצה להתקבע למה יהיה, אבל זה לא יהיה בדיוק למה שרצינו בהתחלה אלא שונה במעט, וגם את זה אנחנו נקדם. לאחר מכן יגיע גם עניין חוק היועמ"שים ובהמשך גם פסקת ההתגברות אני מניח שתבוא. אני לא חושב שכרגע פיטורי היועמ"שים על הפרק. אנחנו נמצאים במצב בו היועמ"שית פועל באופן קטגורי נגד עמדת הממשלה, ואני מרגיש שהעבודה שהיא צריכה לעשות עבורנו זו עבודה שהיא לחזק את הממשלה ולאפשר לממשלה למצוא את הפתרונות המשפטיים כדי ליישם מדיניות. נכון לעכשיו זה נראה שקורים דברים הפוכים, באופן כמעט קטגורי אנחנו רואים התנגדות וזה מפריע מאוד. 

"לאורך השנים הבאות ככל שהכהונה הזו תתמשך ואני מקווה שתתמשך עד תום ימיה, בכל מושב נוכל לקדם נושא אחר. יש לא מעט נושאים שאנחנו רוצים לקדם כדי לרפא את מערכת המשפט, מה שקורה כרגע במשפט נתניהו מבהיר לנו היטב כמה צדקנו בזמן ואמת... כמו גוף שיפקח על עבודת הפרקליטות ושלא נגלה בדיעבד שהוגשו כתבי אישום ללא סיבה אמיתית ומוצדקת, ואחר כך שנגלה ממפכ"ל המשטרה לשעבר שסיבת הגשת כתב האישום הייתה כדי לגרום לנתניהו להתפטר. שלא נגלה דברים כאלו. פסקת ההתגברות על הפרק, לא ירדה מהפרק, לפחות מבחינת התפיסה שלי ושל הרבה חברים בממשלה. מתי, איך ובאיזה נוסח - זו שאלה מאוד מאוד גדולה. יש הרבה מאוד פרמטרים שעדיין לא נבחנו שיכולים להפוך את פסקת ההתגברות למשהו מאוד הגיוני, שפוי ולא קיצוני. לכן אני אומר - ימים יגידו, נעשה את הפעולות מתוך הבנה שזה צורך אמיתי לחיזוק הדמוקרטיה בישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm