שר הביטחון, יואב גלנט נאם הערב (חמישי) ״במסדר כנפיים״ סיום קורס טיס מספר 186, יחד עם ראש הממשלה ובכירים נוספים.

גלנט: ״איראן הגיעה למצב מתקדם בפיתוח תכנית הגרעין שלה. לא נשלים ולא נאפשר נשק גרעיני בידי איראן. כשר הביטחון של מדינת ישראל אני מבהיר לאויבנו ולידידנו: כאשר מדובר על קיומה של מדינת ישראל ועל שלמות. לנוכח איום גרעיני מתהווה, כל האפשרויות נמצאות על השולחן. נמשיך לחזק ונעמיק את שיתופי הפעולה הביטחוניים עם ידידנו אך את האחריות לגורלנו נשמר בידנו״.

עוד הוסיף: ״לא נשלים עם ניסיונות ההתפשטות של האיראנים לגזרתנו. נפעל כנגדם, נכה אותם ונחזיר את איראן אל מקומה הטבעי - אלפי קילומטרים מזרחה ממדינת ישראל״.

יואב גלנט (צילום: מרק ישראל סלם)
יואב גלנט (צילום: מרק ישראל סלם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא כאמור במתחם: "לא נאפשר לאיראן לפתח ארסנל גרעיני, גם אם יחתם הסכם בין ארה"ב לאיראן, ההסכם הזה לא יחייב אותנו. אנחנו נשמור על זכותינו וחובותינו להגן על עצמנו בכל מקום במזרח התיכון ולחיל האוויר יהיה חלק חשוב בזה".

במהלך הטקס, בתחילת נאומו של ראש הממשלה, מספר אורחים סובבו את גבם לבמה עם תחילת נאומו, כחלק ממחאה שקטה במקום:

הנשיא יצחק הרצוג בטקס סיום קורס טייס התייחס למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ומחאות אנשי המילואים: "זכות המחאה, במגבלות הדין, היא זכות לא מעוררערת שעומדת לכל אזרח ובוודאי למשרתי מילואים, אבל איומים בסרבנות ואי התנדבות אין להם מקום כי הם שומטים את הקרקע תחת רגלינו ופוגעים בחוסן הלאומי ואחדותנו כחברה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס מצדו גם למחאת טייסי המילואים בחיל האוויר: "תהיינה גם מחלוקות, זהו סימן שהחברה הישראלית ערנית ואכפתית. נותר לדרוש תחזית אחת יציבה, שהיא הביטוח שלנו. תמיד נגן על עצמנו ותמיד נדע להתלכד מעבר לכל מחלוקת. מכיוון שהביטחון על הפרק, אתם תגיעו לשרת, לא תתנו ולא תימנעו".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: מרק ישראל סלם)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: מרק ישראל סלם)

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "בסיום מלחמת יום הכיפורים, אמר בני פלד, מפקד חיל האוויר באותה העת, שחרף המחיר הכבד ששילם, המשיך החיל בביצוע משימותיו, משום שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק. אמירה זו רלוונטית גם היום ולאורך כל מסלול שירותכם. 
אני יודע שתתייצבו בכל עת להגנה על ביטחון המדינה - זוהי דרכנו, זוהי דרך החיל. לאחרונה נשמעים קולות המנסים לפגוע ולפלג את התזמורת שלנו, ואנו - נחזק, נטפח ונשמור עליה כשירה ומלוכדת".

המחאה השקטה במהלך נאומו של נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
המחאה השקטה במהלך נאומו של נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)