יחידת להב 433 תנהל את החקירה בעקבות מכתב האיום שהונח על קברו של יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפל במבצע אנטבה וקבור בהר הרצל בבירה.  זאת, לאחר שהבחינו עובדי בית העלמין במכתב המונח על קברו של יוני נתניהו, והם אלו שהעבירו את הדיווח למשטרה ולמשרד ראש הממשלה. כמו כן, גם השב"כ צפויים לקחת חלק בחקירה.

בעקבות המסר המאיים שהועבר במכתב, פתח השב"כ בחקירה, כשהוא מצרף אליה את משטרת מחוז ירושלים, על מנת שתסייע בפן החקירתי.  בשב"כ עושים מאמץ על מנת להתחקות אחר מצלמות האבטחה, הן אלו שמוצבות בבית העלמין והן ברחובות הסמוכים, במטרה לנטר את אותן דמויות שהגיעו עד לקברו של יוני נתניהו, ומתוכן לזהות את מי שעומד מאחורי המסר המאיים שהופנה כלפי ראש הממשלה. 

המכתב המלא: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? אה שכחתי, בטח אתה עומד במקום ואין יותר מידי לאן להתקדם. נתבקשתי להודיע לאחיך, פיפי נתניהו (כלשון המכתב), שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה, עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד בו אחיך, הבן של זונה (כלשון המכתב), חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה. אני מוסר דין לשמיין שיזיינו אותך כל כך חזק (כלשון המכתב). ביבי, אתה לא יותר טוב מאריק שרון. אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים. לך אני מאחל דברים יותר גרועים. המשימות שלך הם: א. לכבוש את עזה, ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי הדר גולדין ואת יתר השבויים. השעון מתקתק אחורה. נשארו לך יותר משלושה חודשים וחצי".

מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו (צילום: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו (צילום: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

בתוך כך, גורם בכיר בשב"כ מסר כי בשירות הביטחון הכללי לא מתכוונים לעבור לסדר היום על איום מכוון למול ראש ממשלה שהונח על קברו של גיבור ישראל ויטפלו באירוע בכל הכלים העומדים לרשותם.

נזכיר, כי בראשית השבוע התקיים טקס אזכרה בהר הרצל לזכרו של יוני נתניהו, ולפני כשנה ספג ראש הממשלה לא מעט מסרים מאיימים, חלקם ברשתות החברתיות. עוד נציין, כי אמש בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן", התפתח עימות חריף בעקבות מניעת כניסתם של בני משפחת הנעדר, הדר גולדין להשתתף בטקס.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: ״מכתב האיום שהונח על קברו של יוני נתניהו ז"ל הוא חמור ביותר וראוי לכל גינוי והוקעה. אסור לנקוט באלימות, אסור לאיים באלימות ומעבר לחומרת האירוע - זו חרפה מוסרית לחלל את קברו של מי שנפל בקרב בעת שפעל למען ביטחון ישראל. מקווה ומצפה שהמשטרה והשב"כ ישימו את ידם על הכותב ויביאו אותו לדין".

דוברות ח״כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר: "בהמשך להנחת מכתב איומים כנגד רוה״מ על קברו של אחיו, יוני נתניהו הי״ד. במלחמה כנגד רוה״מ נחשפת האמת המרה: לא באמת מעניין את המיעוט הבזוי הזה דמוקרטיה, לא גיבורי אומה וגם לא ערכים. מעניין אותם רק להדיח אותו כאשר הכל כשר בדרך למטרה זו, גם מעשים כביזוי וחילול שמו של גיבור ישראל יוני נתניהו הי״ד או איום מפורש כנגד ראש ממשלה מכהן. אני מניח שהתגובה התקשורתית הייתה שונה לחלוטין אם המעשה היה מכוון מהצד השני של המפה הפוליטית- מהצד הימני, האלים והמסוכן".

תמי שלח, יו״ר ארגון אלמנות ויתומי צה״ל ואלמנתו של סא"ל אודי שלח: ״היום בו ראש הממשלה מקבל מכתב איומים מצמרר ומחריד, תוך שימוש ציני באובדן שחווה, הוא יום שחור עבור החברה הישראלית כולה. ליבנו במשפחת השכול מתכווץ ברגעים אלה, ואנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה נתניהו, שבוודאי חווה את התחושות הקשות. ביזוי קברו של גיבור ישראל כדי לשדר מסר מאיים לאחיו לא משנה באיזה תפקיד הוא מכהן לא יכול לעבור על סדר היום".

תגובת ארגון יד לבנים ויו״ר הארגון אלי בן שם: "ארגון יד לבנים מבקש להביע זעזוע קשה ושאט נפש מהמעשה הבזוי של הנחת מכתב איום כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על קבר אחיו, גיבור ישראל יוני נתניהו ז"ל. שום מחלוקת פוליטית לא מצדיקה את ביזוי זכרו של חלל צה"ל ופגיעה שפלה כזו במשפחתו, ששילמה את המחיר היקר ביותר. בתי הקברות הצבאיים הם המקום המקודש ביותר למשפחת השכול ולעם ישראל כולו וכך עליהם להישאר. בשם אלפי הורים ואחים שכולים, אני מבקש לשלוח לראש הממשלה ולמשפחת נתניהו חיבוק ולומר להם: אנחנו, משפחת השכול, עומדים לצדכם ברגע קשה זה, ואני משוכנע שכך גם רוב רובו של עם ישראל".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף: "מכתב הנאצה והאיום על חייו של רה"מ, תוך ביזוי אחיו גיבור ישראל יוני נתניהו ז"ל הוא שיא של הסתה מסוכנת שעליה לא ניתן לעבור לסדר היום. על מנהיגי האופוזיציה לבלום את האלימות והשנאה, לגלות אחריות ולהוקיע את המסיתים. התורה מצווה על כולנו 'ואהבת לרעך כמוך'".