ועדת האתיקה של הכנסת קבעה היום (ראשון) כי חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לא ביצע הפרה אתית בתקרית המגפון בניו יורק. לצד זאת, ביקשה לציין הוועדה כי מצופה מחבר כנסת שלא להיכנס לעימות פיזי עם מפגינים. 

כזכור, לפני כחודש, פורסם תיעוד של מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט, כשהם מלווים את חבר הכנסת רוטמן למלון שבו שהה בניו יורק, וצועקים לעברו סיסמאות. בשלב מסוים, רוטמן חטף מאחת המפגינות את המגפון בכוח, וניסה להתחמק מהמוחים. בתיעוד שפורסם לאחר מכן, נראה רוטמן כשהוא מחזיר את המגפון.

שמחה רוטמן חוטף מגפון ממפגינה (צילום: שני גרנות-לובטון)

המפגינה הגישה תלונה במשטרת ניו יורק. לאחר הגשת התלונה המפגינה טענה: "מכל המפגינים שהקיפו אותו, הוא בחר לתקוף את האישה היחידה בחבורה. אחרי שהוא תלש לי את המגפון מהצוואר, היה עוד אירוע שבו הוא הסתובב ונעמד מולי, נצמד אלי כמה שיכל כשרק המגפון מפריד בינינו והוא איים עלי. הגוף שלו היה הרבה יותר גדול משלי והוא ניסה להדוף אותי אחורה".

"האמת שהסתכלתי עליו ברגע הזה ויותר מהכל אני חושבת שריחמתי עליו. ראיתי אדם אגרסיבי מאד אבל גם רדוף ואולי אפילו מבוהל שכאילו שאיבד את הדרך. התנתק מהעם שלו. אני מקווה שהוא לא מביא את האלימות הזו והתסכול הביתה. בעיקר אני מקווה שהנשים שבחייו לא צריכות להתמודד עם אגרסיות כאלה ושהוא מטפל בעצמו", הוסיפה.