יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) איים הבוקר (שני) כי שום הצעת חוק של האוצר לא תעלה בוועדת הכלכלה עד שלא ייפתר המשבר בנושא יבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס. "אף הצעת חוק של האוצר לא תעלה בוועדה", אמר ביטן,  והוסיף: "אביא הצעת החלטה לסיעת הליכוד שלא להעלות חוקים של האוצר למליאה – עד שלא תיפתר בעיית הדבש, שמן הזית והשום".

מעל 50 פיגועים ומאות אמצעי לחימה: כך הפכה ג'נין למעוז של טרור
"צרור מפתחות שפותח כל דלת": התפתחות דרמטית בפרשת מדלן מקאן

ביטן אמר את הדברים בדיון המשך בנושא יבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס, שהתקיים בשבוע שעבר לבקשת ח"כ עודד פורר. היו"ר ביטן סגר את הישיבה דקות בודדות לאחר שהחלה, אחרי שלא קיבל תשובות בעניין. הדיון נערך ביוזמת ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

בפתח הישיבה אמר ביטן: "הפיצוי מופיע כבר בתקציב, נתתי שבוע לסיים את כל נושא התמיכה הישירה שמופיעים בתקציב, ואם צריך נעשה את זה בשלבים. שר האוצר אמר לי במפורש שהוא רוצה לסיים את זה מהר אחרי התקציב, ובינתיים אני לא רואה שזה מסתיים. אני לא מוכן שיעבדו על ועדת הכלכלה, הנושא הזה חייב להסתיים. אני לא רוצה לעשות את זה באיומים, זה לא מתאים ביחסים בין ועדת הכלכלה לאוצר. ביקשתם לעשות את זה אחרי התקציב, קיבלנו את זה אבל יש גבול. יש גם את משרד החקלאות וזה המצב. משרדי הממשלה צריכים לעבוד יחד. מכיוון שתקציב הדבש ושמן הזית מופיע בהסכם המקורי אני רוצה לדעת מה סוכם ומה קורה הם השום, לא יכול להיות שתפילו שוק שלם ולא תתנו פיצוי".

נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר: "גם אנחנו רוצים לסיים עם ההסכם, ברביעי הייתה ישיבה ושר האוצר הציע הצעה מאוד נדיבה". סמנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר אסף לוי, התפרץ ואמר כי נדיבה "זה בעיני המתבונן". ברנס הוסיף: "שר האוצר ביקש תשובה משרד החקלאות עד יום ראשון, ועדיין לא קיבלנו תשובה. אנחנו היינו מאוד שמחים לסכם על ההסכם של יולי".

ביטן זעם ואמר: "אתם יודעים שהממשלה התחלפה?", ברנס השיב: "השר הציע משהו שונה ומחכים לתשובה. השום ושמן הזית זה הכל חלק מההסכם הכולל, שכולל הרבה סעיפים". ביטן אמר: "ביקשנו, בלי לפגוע בהסכם הכולל, לסגור את הבעיה הזו כי זה לא חלק מה-700 מיליון".

בתגובה לדברים החליט ביטן לסגור את הישבה זמן קצר אחרי שהחלה, ואמר: "אף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו וכל חוק כזה נטפל בו בצורה שונה. היום אני אביא הצעת החלטה לסיעת הליכוד שאנחנו מורים ליו"ר הקואליציה ולשר המקשר לא להעלות שום הצעה במליאה שקשורה לאוצר. אתם עובדים עלינו בעיניים. אמרתי שצריכים לפתור את הדבש ושמן הזית והשום. יש לזה תקציב, בשביל מה שמתם סעיף בתקציב המדינה? אולי לא קלטתם אותי נכון, נראה מי ינצח בזה, לא האוצר זה בטוח. אם אתם חושבים שאנחנו פראיירים יש לך טעות. שר האוצר עבד עלי בעיניים אמר לי שהוא גומר את זה תוך שבוע שיעמוד במילה שלו. יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום, אני גמרתי אתכם".