ההחלטה של צה"ל לצאת הלילה למבצע צבאי בג'נין הפתיעה לא רק את תושבי מחנה הפליטים, אלא גם את השכנים הישראלים המתגוררים במרחק לא רב מהעיר. 

המבצע בג'נין נמשך: צה"ל תקף 10 מטרות מהאוויר, כך נראה ההרס | שידור חי מג'נין 
טורקיה טוענת: נחשפה "רשת רפאים" של סוכני מוסד במדינה, שבעה נעצרו

ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ, אמר בשיחה עם מעריב: ״אנו מחזקים את ידיהם של חיילי צה״ל, המפקדים ומקבלי ההחלטות על ההחלטה לצאת למבצע נרחב בג׳נין. העיר עפולה ידעה פיגועים רבים בעבר, וידוע כי המפגעים יצאו מקן הצרעות שבג׳נין. הניסיון הכושל לשיגור רקטות לאזור עפולה היה נורת אזהרה גדולה עבורנו, ולכן פנינו מיד לשר הבטחון ולראש הממשלה, לפעול ביד חזקה למיגור הטרור ולמנוע אפשרות של ירי ארוך טווח לכיוון עפולה, בהקדם האפשרי. לא נסכים להפיכתנו ל'עוטף עזה 2'. גם שם זה התחיל ברקטה אחת לפני 22 שנים. דרשתי, ואני דורש, להכיר בעפולה כיישוב סמוך גדר, ולהקצות את כל המשאבים להבטיח את ביטחון התושבים".

ראש מועצת גלבוע, עובד נור, עדכן את תושביו במתרחש הבוקר, וכתב להם: "אין ספק שכולנו עוקבים בדריכות אחרי האירועים. כמי שהיו שותפים להיערכות ומלווים את הפעילות מקרוב, נעדכן בכל מידע חיוני ונייחל לחזרת כל כוחותינו בשלום. כפי שהתחנכתי והכרתי משרותי הצבאי וכמי שמאמין בלקיחת אחריות והובלה, כך גם התבטאתי בדבר הצפייה מצה"ל ומערכת הבטחון להיות יוזמים והתקפיים ולדאוג שהשקט והבטחון של תושבינו יושג על ידי פעילות עומק, בתוך שטח הרשות הפלסטינית, בידיעה שלא יהיה מסתור שצה"ל לא יוכל להסיר בדרך לפגיעה במרצחים. רק פעילות שכזו תהווה בסיס לחיסול היכולות המתהוות, הורדת המוטיבציה והחזרת ההרתעה".

"כאמור", הוסיף נור, "שמחנו לסייע בהיערכות במענים עורפיים חיוניים ובאירוח היחידות בקהילות המחבקות שלנו טרם המבצע, ונמשיך לסייע בכל מה שידרש ונתבקש. אנו מחזקים ומודים לשר הבטחון ולכוחות השב"כ והצבא, ושולחים איחולי הצלחה במשימה. במסגרת הקשר הישיר והרצוף עם גורמי הבטחון והצבא, אני מעודכן על כך שלצד המערכה בתוך ג'נין, תוגברו כוחות הגזרה ברמה ההגנתית על היישובים. לעת עתה, ועפ"י המודיעין, אין התראות על פוטנציאל לירי תלול מסלול, ואדגיש כי המצב במועצה הוא של שגרה מלאה. ולצד זאת, אנו מבקשים לגלות ערנות ולדווח על אירוע חריג".



יניב בן שימול, רבש"צ גן נר, שוחח עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM על ההיערכות ביישוב. "רואים תמרות עשן מהאזור והיישוב נראה כמו אזור מלחמה", סיפר בן שימול. "מאות חיילים פרוסים בכל היישובים מכל סוגי היחידות. כל הילדים הטובים שיש למדינת ישראל להציע עומדים פה ושומרים עלינו, החזירו לנו את הצבע ללחיים. התושבים מרגישים בטוחים, עשרות תושבים מגייסים, מבשלים ומכינים עוגות, פשוט רק שייכנסו ויצאו משם בשלום. זה הכי חשוב".

לדבריו, "עצם קיום המבצע הזה מראה שמישהו הקשיב. למרות שהוא מוכן כמה חודשים טובים, העיתוי שלו הוא נכון, זה היה הזמן הנכון לעשות את זה כשהם התחילו להרים את הראש, ולאיים עלינו בצורה אגרסיבית. זה הזמן שלנו להראות את הכח של צה"ל, אני עסוק בלעזור ליחידות להתאקלם ובכל מה שהם צריכים. ברגע שהם יסיימו את העבודה שלהם אנחנו נחזור לתפוס את המקום ואת הבט"ש".

על המחסור בציוד ומשאבים, אמר: "הוא עדיין קיים,  יש כיוון חיובי מאוד, חקיקה של חוק הרבשצ"ים, במידה והחקיקה הזו תעבור, אנחנו נגיד לך מה הצלחנו להשיג".