יו"ר מפלגת דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הראיון שהעניק ל-"וול סטריט ג'ורנל" בו אמר כי החליט לוותר בין היתר על קידום פסקת ההתגברות. 

במקום פסקת ההתגברות: כך מתכננת הקואליציה למנוע התערבות בחוק הגיוס
שר חרדי על חוק הגיוס: "אם נתניהו אומר שהוא לא יכול - שיילך הביתה" | צפו
 מהי פסקת ההתגברות ומדוע היא שנויה במחלוקת?

בריאיון לעיתון "יתד נאמן", אמר חה"כ גפני כי "נתניהו אמר את דעתו לעיתון, אולם הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו. גם בליכוד עצמו רצו ודרשו את פסקת ההתגברות ולכן נעמוד על כך שזה יקרה. הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבקים ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה או ריאיון כזה אחר, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות וגם אנחנו לא הגבנו לדברים הללו".

לדברי גפני, "אחרי ששוחחנו והבהרנו את הדברים בשיחות סגורות אני יוכל לומר כעת, נתניהו הבין והסביר בעצמו שהדברים שאמר אינם סותרים להסכם שחתמו עימנו. אמרתי לנתניהו שהוא לא לבד בסיפור הזה והוא הסכים. הקואליציה היא שותפות, הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. האמירה שלו לא הייתה במקום וטוב ושוחחנו והבהרנו את הדברים".

עוד טען חה"כ גפני לעיתון כי "פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום. אנחנו אמנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהוא מקיים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. זה נכון לגבי עוד חוקים ודיונים, אבל בעיקר לגבי חוק מעמד לומדי התורה. פסקת ההתגברות בנושא חייבת לעבור, כך סוכם וכך יהיה".