הלו"ז לקראת הבחירות הנוספות להרכב הוועדה למינוי שופטים: מחר, עד נעילת המליאה, תוגשנה המועמדויות. הפעם לא צפוי ריבוי מועמדים מטעם הקואליציה (שם לא מפסיקים להדגיש כי מבחינתם הוועדה הנוכחית כלל לא רלוונטית). המועמד היחיד, במידה ולא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, הוא ח"כ יצחק קרויזר מ"עוצמה יהודית".

מנגד, האופוזיציה צפויה להציב שני מועמדים מטעמה, זאת בכוונה למנוע תרגיל דחייה נוסף, אם וכאשר הקואליציה תנסה לבצע אותו.

כזכור, בחודש שעבר נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

לאחר ההצבעה מסרו גנץ ולפיד הצהרה משותפת. ראש האופוזיציה אמר: "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות. עד כאן הבשורות הטובות – מאוד. הבשורות הטובות פחות, ההיא שיש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר".