אלפים הפגינו אתמול מול טרמינל 3 בנתב"ג במחאה נגד הרפורמה המשפטית, כמה עשרות מהם נכנסו אל תוך אולם הנוסעים. במהלך יום המחאה נעצרו 52 מפגינים ששוחררו בתום חקירה ונרשמו 180 דו"חות על הפרעות לתנועה והפרת הסדר הציבורי.

לאחר הסערה בנתב"ג: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת היום
יוצאי המ"מ ואנשי הסייבר נגד רוטמן: "מש"ק דת לא יטיף לנו על ביטחון"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והתייחס למחאה: "אם ממשיכים את החקיקה אין שום סיבה שלא נקיים את ההפגנה. אני הייתי שם משום שאני מאוד בעד ההפגנה הזו. אני לא חושב שהעובדה שעשינו פעולת שיתוק מוגבלת בהיקפה עם כל העוצמה האדירה שלנו, להגיד שבגלל זה צריך לתת הנחה לממשלה על הפשעים שהיא עושה בכל מה שקשור במאבק נגד הדמוקרטיה כשהיא ממשיכה באותן דקות עצמן לקיים את הדיונים, אני לא רואה שום בעיה. הלכתי לשם, הפגנתי בדרך שחשבתי לנכון ואני מאוד גאה ב־20 אלף או יותר שהיו שם. בהחלט גילו עוצמה, נחישות, מסירות ודבקות ביעד. חלק ניכר מהציבור מזדהה עם המחאה הזו, תומך במחאה, מרגיש את המחאה הזו, מזועזע ממה שהממשלה הזו עושה, לא מוכן להשלים עם חבורת הבריונים הזו".

"מאשימים אותנו באלימות, רוצים לראות מה זה הפגנות אלימות? תסתכלו על פריז. הבריונים הם אלו שנחשבם חברי כנסת, שעוסקים בהסתה יום יומית. אלה אנשים שהם בריונים שעוסקים בהסתה עלובה, מוכנים לערער את הבסיס הכי חזק של העוצמה הישראלית. שיכורי כוח, הם אפילו לא מבינים. חבורה שיש בה שילוב נדיר של כוחנות, בורות, חוסר הבנה מינימלי, חוסר ניסיון וחוסר יכולת פעולה. הפעולה הזו היא פעולה כפי שאמרתי, אני מברך עליה ותומך בה, אבל אם אתם חושבים שזה יגרום לכך שהטרור ייפסק בואו לא נשלה את עצמו", הוסיף.

ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בנתב"ג. צילום: דוברות המשטרה

עוד ציין כי "ההפגנה היא נגד ניסיון להרוס את הדמוקרטיה. אם יש משהו שגם אפשר ללמוד ממני זה את העובדה שעשיתי בדיוק ההפך, נהגתי בכבוד גם כלפי החוק והמערכת הדמוקרטית. אני אזרח במדינת ישראל. עשיתי משהו גם למען ביטחון ישראל וגם למען ההגנה על הדמוקרטיה, ואני אמשיך לעשות את זה ולהפגין כל שבוע. כל שבוע אלך לקפלן וכל שבוע אמשיך להפגין בכל מקום שאני יכול להפגין כדי למנוע את הריסת התשתית הבסיסית לקיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית. בעניין הזה אני לא חושב שיש מישהו במדינת ישראל בין אם הוא מפגין ובין אם הוא מארגן ובין אם לאו, שהוא יכול להגיד שעשה יותר ממני".

 "נתניהו צריך להוכיח שהוא הלוחם הגדול בטרור"

בהמשך, התייחס ראש הממשלה לשעבר למבצע "בית וגן" בג'נין ואמר כי "פעילות צה"ל ושירות הביטחון, גורמי הימ"מ ומשמר הגבול הייתה במקום, וטוב שנעשתה. אני מברך את כל המשתתפים ומאחל להם שיצאו משם כולם בריאים ושלמים. אני מניח שאם הרמטכ"ל וראש שירות הביטחון הגיעו למסקנה שצריך לבצע את הפעולה הזו בזמן הזה, אז מן הסתם זו הייתה החלטה שהיו לה סיבות טובות ואין לי שום נימוק ושום סיבה להטיל ספק בכך. אני חושב שטוב שהפעולה נעשתה".

על הביקורות נוכח אי כינוס הקבינט הביטחוני לקראת המבצע, אמר: "אני חולק על אלה שאומרים שהי הצריך לכנס את הקבינט. הצבא של האימפריה הגדולה לוקח אלף לוחמים מהיחידות הכי מובחרות שלו וכל כלי העזר, נכנס למחנה פליטים קטן ביו"ש, במסגרת פעולת השיטור השגרתית לאור החשש שיהיה טרור. לעשות מזה דרמה של מלחמה זו הגזמה ניכרת. מה שהצבא עשה, הדרך בה הם פעלו, ההחלטה של כל הגורמים הצבאיים והביטחוניים - אין לי ספק בצדקתה ואני מברך עליה. ההתנהלות של ראש הממשלה, לפי דעתי לא היה צרך לכנס קבינט ולא צריך לעשות את ההצגה של הדיון הדחוף".

תיעוד פלסטיני של פעילות צה''ל בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
תיעוד פלסטיני של פעילות צה''ל בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

"הוא לא מעריך את הקבינט בכל דבר ובכל עניין, אבל זה לא אומר שבכל מקרה היה צריך לכנס את הקבינט", הכריז, והוסיף: "זו פעולה לפי דעתם של כל הגורמים הצבאיים, מדובר בפעולה די מוגבלת, מצומצמת, זה לא שינוי אסטרטגי בהיערכות שלנו, לא דבר שדורש הכרעה של קבינט. יש מספיק סיבות טובות למתוח ביקורת על ראש הממשלה, בין היתר על ההצגה שהוא עושה אחרי זה כדי להעצים את הפעולה הזו על מנת להציג עוד הפעם את הפוזה של מר ביטחון. זה הכול פישי, הכול מזוייף ולא אמיתי. יש פעולה צבאית, נכונה, בזמן, מדוייקת, ממוקדת, טוב שנעשתה. אנחנו נלחמים בטרור - לא צריך להגזים. נתניהו צריך להוכיח שהוא הלוחם הגדול בטרור אז הוא רוכב על הגב של ההחלטה המוצדקת כדי להרוויח רווחים צדדים שהם לא מן העניין".

באשר לדבריו של חבר הכנסת ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אשר הגדיר את אבו מאזן כמחבל, טען מנגד: "יש לנו מישהו אחר? יש לנו מישהו שאנחנו רוצים לדבר איתו? בכלל כל העניין הזה צריך לדון בו בהקשר יותר רחב. אני חושב שאני לא מזדהה עם העמדה שנותן ידידי ליברמן. כשאומרים שהפלסטינים לא רוצים שלום זו בהחלט אמירה שיש לה על מה להתבסס, אבל אי אפשר שלא להגיד שגם אנחנו לא רוצים שלום. מדינת ישראל לא רוצה שלום, אלא ההפך - עושה הכול כדי למנוע אפשרות ליצירת פתח להידברות על שלום".

"הבעיה שלנו לא אבו מאזן, הבעיה שלנו ממשלת ישראל", הכריז, "ממשלת ישראל היא ממשלה אנטי ישראלית, לא רוצה שלום, רוצה התנחלויות, לתת לנוער הגבעות את כל הפריווילגיות האפשריות. לקחת את אבו מאזן שמוכן לשתף פעולה עם גורמי הביטחון שלו כדי למנוע טרור, ועושה ככל שהוא יכול, ולהפוך אותו למוקד העניין - לפי דעתי זה לא רציני, שטחי, פשטני, וזה מטשטש את העובדה שמי שאיננו רוצה שלום, שיש לו את הכוח לנקוט בצעדים ואת העוצמה גם להציע מהלכים, זו ממשלת ישראל. 14 שנה שממשלה בישראל איננה רוצה שלום, לא מוכנה להידבר".

עוד הסביר כי "אני חושב שהממשלה היא זו שנושאת באחריות והיא היעד הטבעי לביקורת. אני לא מנהל מגעים יומיומיים עם גורמים פלסטינים. גם כאלה מהשטחים, גם בזירה הבינלאומית, ואני אמשיך לקיים את הקשר הזה כי אני חושב שחשוב מאוד לקיים קשר עם מי שמוכן ורוצה לדבר איתנו ולהגיע איתנו להבנות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm