השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע היום (שלישי) לזירת הפיגוע בתל אביב וקרא לאזרח ישראל: "שאו נשק, נשק מציל חיי אדם זה צו השעה". במהלך דבריו, עיתונאי ששהה בקרבתו תקף את השר ושאל: "ככה אתה מממש את הבטחת הבחירות שלך, שאו נשק? זה ביטחון?". השר לביטחון לאומי השיב, ואמר "אני מבין ששלחו אותך במנטרה, אבל גם אתם בשמאל צריכים להבין שבסוף בסוף המבצע בג'נין הוא חשוב".

עוד אמר השר בזירת הפיגוע: "מדינת ישראל יצאה לפעילות, ידענו שהטרור ינסה להרים את הראש שלו, אני שולח מכאן איחולי החלמה לפצועים, מתפלל לרפואתם וגם שולח איחולים גדולים לאותו אזרח גיבור שהציל חיי אדם, התקשרתי אליו, שוחחתי איתו, אני מבין שגם המפכ"ל עשה את זה, ואני אומר בצורה הכי חד משמעית, האזרח הזה הציל חיי אדם, זו המדיניות שלנו, במשרד לביטחון לאומי, לתת לאנשים נשק כדי להגן על עצמם, אי אפשר לשים בכל רחוב שוטר, אפשר לתת לאזרחים נשק, אני משבח את הפעולה שלו פעולה מקצועית, שבה מנע את הפגיעה בחיי אדם".

כאמור, שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע הקטלני שאירע בשעות אחר הצהריים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב. מבתי החולים נמסר כי שלושה מהם במצב קשה, שניים נוספים במצב בינוני והשאר במצב קל. המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הוא עבד אלואהב חלאילה, פלסטיני בן 20, תושב העיירה סמוע שבדרום הר חברון. המחבל ללא רקע ביטחוני קודם וללא היתר שהייה בישראל. המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות וסיוע למחבל, והם נלקחו לחקירה.