חבר הכנסת גלעד קריב ('העבודה') התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחס לחוק לביטול עילת הסבירות שאושר בוועדת החוקה בקריאה ראשונה אמש.

"אופי הדיונים בוועדת החוקה הוא קרקס אלים ובריוני", תקף קריב בפתח הריאיון. "לצערי הרב, מאז שהועדה הוקמה בכנסת הנוכחית אין בעצם ועדת חוקה בישראל. אני לא זוכר בוועדה שאני ניהלתי שהייתה איזה שהיא הצעת חוק שנכנסה ויצאה באותה הדרך. מה שאנחנו רוצים בכל הדיונים על המהפכה המשטרית זה שיש ציפייה מחבר הכנסת רוטמן שאנחנו נהיה ניצבים במופע הגדול שלו לביצוע מהפכה משטרית".

עוד המשיך ואמר: "צריך להבין מה קורה כרגע, בוועדת החוקה מתבצע מחטף, חבר הכנסת רוטמן מנצל סעיף בתקנון שמאפשר במקרים נדירים להעביר הצעת חוק מטעם הועדה ולא הצעת חוק מטעם הממשלה או פרטית. על פני זה נראה טכני אבל יש פה אפשרות לקצר משמעותית את לוחות הזמנים".

לדבריו, "הטענות שלנו אתמול היו כי חשבנו שלא ראוי להצביע להצעה כזאת שרירותית במהלך מבצע צבאי. אחד מהכלים הפרלמנטרים של הקואליציה הוא מיצוי הדיון. מה שקרה אתמול זה שניגשנו להצבעה מבלי שכל חברי הכנסת הציגו את עמדתם. ביקשנו לקבל סקירה של מה קורה בעולם עם נושא המינויים, בארה"ב אין עילת סבירות אבל כל המינויים עוברים אישור בקונגרס. יש עובדה אחת – במדינות אחרות יש מנגנוני איזון". 

לסיום, הצהיר: "אם החקיקה תאושר אנחנו נצטרך להגיש בג"ץ על תהליך החקיקה. היה ניצול לרעה של תקנון הכנסת. יש פה קואליציה שרצה ריצת אמוק ואנחנו נהיה ברחובות".