בצל הסערה: חוק הרשויות המקומיות אושר הלילה (בין שני שלישי לרביעי) סופית בכנסת. סוגית החוק עוררה לאחרונה סערה רבה, בצל ההקשר למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, משום שהדבר יאפשר לו לרוץ לראשות עיריית טבריה. 

הצעת החוק שנועדה לסייע למקורבו של דרעי בטבריה אושרה בקריאה טרומית
טלי גוטליב תוקפת בעקבות מינוי המקורב לדרעי: "אל תהיו מריונטות"

החוק אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאה. הוא מבקש לקבוע כי יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים.

סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי, ניהל אתמול את הדיון במליאה על הצעת החוק, ובמהלך הדיון חשף למעשה את מטרת החוק: "שלא נתבלבל, בהצבעה לא בוחרים ראש עיר. פשוט נותנים אופציה ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות בטבריה". בראיון לגל"צ הבוקר אמר ואטורי: "לפעמים האמת יוצאת לי. יש מועמדים רבים ראויים לטבריה, ואני תמכתי גם בשני אילוז. שתהיה התמודדות - והטוב ביותר ינצח. בועז יוסף עשה עבודה וצריך להמשיך לפתח את טבריה".

התנועה לטוהר המידות, המועמדת לראשות עיריית טבריה עוה"ד שני אילוז ,תנועה ישראלית והתנועה לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ כנגד החוק, ואשר נועד לאפשר למקורבו של אריה דרעי, בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר.

אריה דרעי מגיע לישיבת הממשלה האחרונה. צילום: נדב אלימלך

ח״כ נאור שירי תקף בחריפות את העברת החוק: ״קרה פה משהו מדהים עם החוק הזה, ח״כ הלוי העביר אותו בוועדה בלי לשנות אפילו פסיק, אני לא מכיר תקדים לדבר כזה. מגיש הצעת החוק אפילו לא רצה להיות נוכח בהצבעה לשנייה ושלישית בוועדת הפנים על החוק שהוא הגיש. זאת הצעת חוק פרסונלית ומושחתת״.

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) תקפה: "הלילה עבר בכנסת חוק סופר מושחת ואנטי-דמוקרטי, שמהווה תקדים מסוכן לפגיעה בבחירות חופשיות במדינת ישראל. כהונת הרבנים הראשיים הוארכה ב-8 חודשים, כדי לאפשר לאריה דרעי לממש דיל פוליטי בין אח שלו ולמתמודד אחר, כך ששניהם יוכלו להשתבץ בתפקידים שהם רוצים. כן, קראתם נכון: מזיזים את מועד הבחירות כדי לשרת מטרות פוליטיות של מועמד ספציפי. מה ימנע מהקואליציה, לאחר סירוס מערכת המשפט, להזיז את מועד הבחירות לכנסת, אם באותו זמן הסקרים יראו שהיא בדרך להפסיד??? שחיתות מטורפת. משנים את כללי המשחק הדמוקרטיים תוך כדי תנועה בהתאם לאינטרסים פוליטיים. אני מקווה מאוד שזה ייפסל בבג"צ. זה מדרון חלקלק".