עו"ד מאיר ארנפלד, לשעבר ראש מחלקת חקירות ביחידת להב 433, התייחס היום (רביעי) בתכנית של אראל סג"ל ב-103FM לעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1,000 במשפט נתניהו.

מילצ'ן: "לא הסתרתי מנתניהו את הפגישות האישיות עם שרה" 
איילה חסון על החשיפה בדבר אבטחתו של ברק: "משלם המיסים מממן"

בפתח דבריו נשאל על התנהלות הפרקליטות, שציינה כי היא עשויה להיות מעוניינת בחקירה חוזרת. "מדובר בתקלה שחוזרת על עצמה. בעיקר בריענון שנעשה, הפרקליטות חטאה בחטא היוהרה ולא הכינה אותו כמו שצריך. או לפחות לא צפתה את הדגדוגים שלו בכל הקשור לכמויות. השאלה זאת הכמויות".

לא מקובל לעשות איכונים, על הרכב של מילצ'ן לדוגמה?
"נושא האיכונים זאת תקלה פטאלית בעיקר בכל מה שקשור לתיק 4000. אני מדבר על אותה פגישת הנחייה שהתפוגגה לה והביאה לאותה שיחה של השופטים עם הפרקליטים שביקשו מהם למשוך את עבירת השוחד. ידוע שכדי לבסס אישומים או עבירות כאלה צריך לאשש ולחזק אותם, באיכונים, מחקרי תקשורת וכולי".

הוא כן אמר שהייתה פגישה כזאת בעדות. יש סימן שאלה לגבי התאריך?
"כולנו יודעים זאת אחרי העדות שלו בבית המשפט". 

בהתייחס לדבריו של מילצ'ן בנוגע להעברת הסיגרים והשמפניות לבני הזוג נתניהו, הסביר עו"ד ארנפלד: "אין מחלוקת שעברו שם מתנות. אבל בהתייחס לעדות המשופרת על הכמויות, הוא דיבר על 17 פעמים במהלך תקופה של 6 שנים, שהועברו סיגרים ושמפניות. העבירה הזאת היא בעייתית, בסופו של דבר זה עניין של ניואנס איך הדברים התפרשו בראש של השופטים. 17 פעמים שאפשר לייחס לימי הולדת או אירועים מסוימים. כל איש ציבור לא יכול לתפוס אם קבלת עט או הזמנה למסעדה על ידי חבר מכניסה אותו לניגוד עניינים".
 
על האפשרות שהפרקליטות תכריז על מילצ'ן כעד עוין, אמר: "הכרזה על עד מפתח כעד עוין בתיק הכי חזק של הפרקליטות פוגעת במהימנות של אותו עד. זה יבוא לידי ביטוי כשהשופטים יצטרכו להחליט אם ראש הממשלה הכניס את עצמו במודע למצב של ניגוד עניינים פעם בכמה חודשים או בימי הולדת".

"לגבי החקירה החוזרת", המשיך, "עצם ההרחבה שלה כפי שיקרה, זה כשלעצמו גם יגרום נזק לגרסה הגנרית שמסר העד. החקירה החוזרת תהיה מאוד עדינה ומבוססת רק על הדברים שדורשים הבהרה מהחקירה הנגדית של מילצ'ן".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר, 103FM