אליזבת צורקוב, אזרחית ישראלית ורוסית, נעדרת מזה מספר חודשים בעיראק ומוחזקת על ידי המליציה השיעית "כתאאב" של חיזבאללה. ממשרד החוץ נמסר כי צורקוב עודנה בחיים, וכן כי "ישראל רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה".

הותר לפרסום: ישראלית נחטפה על ידי מיליציה של חיזבאללה בעיראק
ביקרה שם בעבר והגיעה למשימה אקדמית: פרטים חדשים על חטיפת הישראלית בעיראק

בעבר, צורקוב בחשבון הטוויטר שלה ציוץ ובו הביעה התנגדות אידיאולוגית לעסקאות שבויים ואף ציינה כיצד הייתה רוצה שמדינת ישראל תנהג במידה והיא תיחטף.

ציוצה של אליזבת צורקוב  (צילום: צילום מסך)
ציוצה של אליזבת צורקוב (צילום: צילום מסך)

"אני באופן כללי נגד עסקאות שבויים(גם אם אני אסתבך בביקור הבא בסוריה/עיראק), אבל מאחר שזו במדיניות של מדינת ישראל, פעולה מהירה הייתה נכונה", כתבה צורקוב בציוץ מחודש פברואר 2021.

צורקוב הינה אשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. האירוע מטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected].