ברקע המחאות החריפות נגד חקיקת הרפורמה המשפטית, שהתגברו בעקבות הודעת פרישתו של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נדב גלאון, מראשי המחאה, שוחח עם טל שלו וניסים משעל ברדיו 103FM והסביר את עמדת המוחים. בנוסף, תקף גלאון את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

לאחר המחאות אמש: הפגנות מחאה מתוכננות מול בתיהם של חברי כנסת 
ניצב עמי אשד הודיע על פרישה ותקף: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי"
לאחר הפרישה של אשד: הפגנות ברחבי הארץ; מדורות בנתיבי איילון

"לא רק שלא הגזמנו, עוד לא ראיתם כלום. אין ממשלה אחראית ומתפקדת בישראל. זה לא שחצי עם חושב את מה שאני חושב, זה הרבה יותר. בטח בכל מה שקשור לדהירה המסוכנת הזו לעבר חוקי הדיקטטורה. גם אנשים שתומכים בממשלה הזו ורוצים שהיא תכהן, לא תומכים במה שקורה, בחוקים האלה, לא רוצים הפיכה משטרית".

הוא הדגיש: "מה ששמענו אתמול מעמי אשד זו עוד דוגמה לאופן שבו הממשלה הזו מבקשת לשלוט במדינה בצורה לא לגיטימית. עמי אשד חשף לציבור המפגינים את האופן שבו השר לחוסר ביטחון לאומי מבקש להפוך את המשטרה לשטאזי. בשעות הצהריים היו פרסומים שהוא הולך לכנס מסיבת עיתונאים, לא היה לנו מושג מה הוא יגיד, לאף אחד לא היה מושג שהוא יחשוף את האמת באופן הזה. אמת שהיא צריכה להטריד כל אדם בישראל, לא משנה מאיזה רקע, מוצא ומה העמדה הפוליטית שלו. 

הוא הסביר "אנחנו עושים את זה כדי לעצור מלחוקק חוקי דיקטטורה שישנו לדורות את מדינת ישראל. בסבב הקודם הצלחנו כתוצאה ממאבק אזרחי נחוש לעצור אותם, נבנו מנופי לחץ משמעותיים של כל החברות בחברה הישראלית שאמרו לממשלה שמתנגדים לחקיקה. אני סמוך ובטוח שאחרי אתמול, ככל שהממשלה תתקדם, ואני מקווה שהיא תעצור, אבל אם היא תתקדם אתם תראו את אותם מנופי לחץ ואף יותר משמעותיים כדי לעצור את הדיקטטורה. אנחנו נחושים". 

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

לבסוף, הסביר גלאון: "אנחנו יוצאים נגד ממשלה שנבחרה בקלפי באופן לגיטימי, והחליטה אחרי הבחירות לקדם הפיכה משטרית, להכניס חקיקה דיקטטורית, דברים שהיא לא הצהירה עליהם בקמפיין הבחירות. דמוקרטיה לא נגמרת ביום הבוחר, היא רק מתחילה. כאשר ממשלה נוקטת בצעדים דרסטיים אנחנו יוצאים למחות ועושים כל שביכולתנו כדי לעצור את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm