לפני שלושה שבועות גבר בני גנץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו בסקרים באופן חד־משמעי. 32 מנדטים לעומת 25 היו תמונה ברורה של העדפת הציבור: בעד הידברות, נגד הקצנה. 21 ימים לאחר מכן – התמונה שונה לחלוטין.

גנץ לנתניהו: "אם החקיקה תיעצר נחזור לבית הנשיא", הליכוד: "לא מאמינים לו" 
נתניהו לא יוותר על הרפורמה, הוא פשוט יעביר אותה בצעדים מדודים | ברסקי

מגמת ההתחזקות של הליכוד, במקביל להיחלשות המחנה הממלכתי, מגיעה לשיא בסקר הנוכחי, כאשר נתניהו עוקף את גנץ לראשונה זה שלושה וחצי חודשים, ומוביל עליו בפער של 3 מנדטים – כך עולה מסקר "מעריב" שנערך על ידי מכון לזר מחקרים בראשותו של ד"ר מנחם לזר. הסקר האחרון שבו הליכוד הובילה על פני המחנה הממלכתי היה ב־23 במרץ. נראה כי המשך החקיקה המשפטית מחד והתעצמות המחאה מאידך, מובילים להיחלשות כוחה של המחנה הממלכתי, שהובילה את דגל ההידברות. מנגד, התבצרותם של שני המחנות, כל אחד תחת דגלו שלו, באה לידי ביטוי בצורה ברורה בסקר.

כתוצאה מהתחזקות הליכוד על חשבון המחנה הממלכתי, מסתמנים שינויים גם במפת הגושים. אם לפני שלושה שבועות זכו מפלגות האופוזיציה ל־69 מנדטים (58 בניכוי חד"ש־תע"ל ורע"ם), הרי ש־4 מנדטים שעברו למפלגות הקואליציה (55 בסקר הנוכחי) שינו את התמונה והחזירו את מגמת אי־ההכרעה.

בתשובה לשאלה "אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?", היו התשובות: הליכוד בראשות בנימין נתניהו – 29 (27 בסקר הקודם), המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט – 26 (28), יש עתיד בראשות יאיר לפיד – 20 (19), ש"ס בראשות אריה דרעי – 9 (9), יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף ומשה גפני – 7 (7), חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – 5 (6), ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – 5 (5), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – 5 (5), רע"ם בראשות מנסור עבאס – 5 (5), עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 5 (5), ומרצ – 4 (4).

העבודה ובל"ד ממשיכות להיות רחוקות מאחוז החסימה. העבודה מקבלת בסקר הנוכחי רק 1.4%, לעומת 1.7% בסקר הקודם, ובל"ד מקבלת 2.1%, לעומת 1.9% בסקר הקודם. במפת הגושים, למפלגות הקואליציה יש בסקר הנוכחי 55 מנדטים, לעומת 53 מנדטים בסקר הקודם, ולמפלגות האופוזיציה – 65 (כולל 10 מנדטים לחד"ש־תע"ל ורע"ם), לעומת 67 בסקר הקודם.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־5 ביולי, השתתפו 517 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.