ישראל לא ביקשה עזרה ממשרד החוץ הרוסי במאמצים להביא לשחרורה של אליזבת צורקוב שנחטפה בבגדד ומוחזקת בידי גדודי חיזבאללה, כך דווח בעיתון הרוסי "קומרסנט". על פי הדיווח גם קרוביה של צורקוב לא יצרו קשר עם השגרירות. 

עוזי רבי מסביר: האם פוטין הוא זה שיביא לשחרורה של הישראלית בעיראק?
אחותה של החטופה בעיראק משחזרת: "כשלא ענתה - הבנתי שמשהו לא בסדר"

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר שאין להם מידע אודותיה. "בהחלט נבקש ממשרד החוץ, משום שצעדים להגנה על אינטרסים שלנו ננקטים בדרך כלל על ידי המחלקות הדיפלומטיות של רוסיה", הסביר.  מנגד, אתר "אל-מוניטור" דיווח כי נתניהו היה מעורב ישירות בניסיון לשחררה באמצעות עזרתו של פוטין. על פי הדיווח, מקורות המעורים בפרטים סבורים כי החוטפים פועלים בתיאום מול איראן על מנת להשתמש בה כקלף מיקוח בעסקת חילופי שבויים עתידית. 

צוות החשיבה האמריקאי "New Lines Institute" לאסטרטגיה ומדיניות , שבו עבדה צורקוב , אמר כי היא יצרה איתם קשר בפעם האחרונה ב-19 במרץ. "היא אמרה לנו שנמאס לה מעבודת שטח במזרח התיכון ורוצה לחזור לאוניברסיטת פרינסטון כדי להשלים את הדוקטורט שלה. לא עוד עבודת שטח". 

לטענת עמיתיה, הם ידעו מזה זמן רב על חטיפתה, אך לא פרסמו מידע על כך לבקשת קרוביה. "אנחנו מקווים שהיא תשוחרר ולמרות שאיננו יודעים בדיוק היכן היא נמצאת, כנראה שזה קשור לאיראן. מכיוון שהיא גם אזרחית רוסיה, זה בהחלט עשוי לחול על מוסקבה", טענו. בצוות החשיבה הוסיפו כי הם מאמינים שגם ארצות הברית צריכה להיות שותפה במאמצי החילוץ. 

 "אליזבט היא במובנים רבים חלק מאמריקה. היא עובדת בצוות חשיבה בוושינגטון, כותבת במגזין אמריקאי וסטודנטית באוניברסיטת פרינסטון. היא ראויה לכל המאמצים של אמריקה להביא אותה למקום בטוח", הדגישו. ביום חמישי נודע גם כי גם בגדד פתחה בחקירה בעניינה. לדברי דובר