בישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני שתכונס היום (ראשון) ידונו בחבילת ההטבות לרשות הפלסטינית. החבילה, שגובשה ואושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', כוללת הקמת אזור תעשייה, קיזוז של חלק מחובות הרשות, הרחבת שעות הפעילות של מעבר אלנבי, החזרת היתרי ה־VIP לכניסה ולשהייה בישראל עבור בכירי הרשות ועוד.

בימים האחרונים מערכת הביטחון המליצה לראש הממשלה לנקוט צעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית, זאת בין השאר בצל מצבה המידרדר. הסוגיה עלתה בדיון אצל ראש הממשלה בתחילת שבוע שעבר, עוד לפני המבצע בג'נין. עבודת מטה שנעשתה לאחר מכן הסתיימה בגיבוש המלצות להקלות עבור הרשות.

מי שמתנגד נחרצות לחבילת ההטבות הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בסביבתו אומרים כי הוא מתנגד התנגדות גורפת לרשות שלדבריו, לפי מקורביו, "אין יום שהם לא מסיתים נגד ישראל, אין יום שבו במערכת החינוך של הרשות לא קוראים לרצח של יהודים, אין יום שבו הם לא קוראים לעולם להחרים את ישראל. לתת להם פרס על כל זה - בעיני בן גביר זאת החלטה לא חכמה ולא הגיונית, ובישיבת הקבינט הוא מתכוון לצאת נגד חבילת ההטבות המתוכננת".

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יולי אדלשטיין, ח״כ לימור סון הר מלך וח״כ שמחה רוטמן הגיבו ומסרו כי "בשבועות שבהם רוצחים יהודים ברחובות ובכבישים, בעלי כמו בתל אביב, כאשר שונאי ישראל מבצעים מעשי עוולה וזדון נפשעים כלפי אזרחינו, זאת בזמן שהרשות הפלסטינית ממשיכה לשלם משכורות למחבלים ופועלת בכל דרך אפשרית לפגיעה במדינת ישראל, אין מקום לכך שממשלת הימין תיתן פרס לטרור".

"במקום להגביר את הלחץ, להמשיך את המומנטום של מבצע בית וגן ולמגר את גל הטרור, ממשלת ישראל מורידה את הרגל מדוושת הגז. אנו ראשי וחברי שדולת ארץ ישראל בכנסת מתנגדים בתוקף לנתינת ההקלות, וקוראים לממשלת ישראל להפנים את מה שכל בר דעת וכל חוקר טרור יודע - את הטרור מנצחים ביד קשה. כל מחשבה אחרת היא בגדר חלומות באספמיה. אנו נפעל בכלל האמצעים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו על מנת למנוע טעויות שיעלו בחיי ישראלים חפים מפשע", הוסיפו.

בינתיים בשטח, יושב ראש רשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון לחזור ולהשליט סדר בג'נין - כולל הוצאת החמושים ובנייה מחדש של העיר מכספי תרומות מאלג'יריה והמפרץ. כך דווח אתמול בעיתון הסעודי "אילף", מפי גורם ביטחוני פלסטיני בכיר. אתמול בבוקר נכנס כוח ראשון של אנשי "המשמר הנשיאותי", לקראת פריסת יחידות מנגנוני הביטחון בעיר ובמחנה הפליטים.

בתוך כך, בעקבות ההסלמה הביטחונית, אזרח שנושא נשק ברישיון והצליח לנטרל מחבל שביצע פיגוע - נשקו האישי ייוותר בידיו ולא יילקח מיד לאחר האירוע. כך עולה מרפורמת הנשק החדשה של בן גביר, שהגיע יחד עם המשטרה להחלטה על נוהל חדש, שלפיו יבוטל שיקול הדעת של קצין משטרה באירועים שכאלה.