לאחר סוף שבוע נוסף של מחאות נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (ראשון) בגל"צ והתייחס לאפשרות של חזרת השיחות בבית הנשיא. "כל עוד יש הזדמנות להציל את הדמוקרטיה הישראלית דרך הידברות, צריך לנסות", טען. 

ראש השב"כ לשעבר: "ההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם"
אמסלם תקף את המפגינים והצהיר: "להעמיד לדין את מובילי המחאה"

הוא חזר לתקוף את הממשלה בסוגית עילת הסבירות: "אם זה יעבור, זה אומר שהם יכולים להחזיר את אריה דרעי לממשלה, למרות שבג"ץ פסק אחרת. מדובר באדם שהיה שר, פשע, ישב בכלא חזר ואז עוד פעם פשע. הם מצהירים שיפטרו את היועמ"שית וימנו בובה שתעזור להם לעשות מינויים מושחתים".

צעדת מחאה בחיפה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: ליאון ברוקשטין)

יו"ר האופוזיציה פנה להסתדרות, וקרא לה להצטרף פעם נוספת למחאה: "קורא להסתדרות להשבית את המשק. במדינה לא דמוקרטית עם שלטון כזה, תהיה התנכלות לזכויות עובדים. במיוחד כשיש לך שר אוצר שחושב שההסתדרות לא צריכה להיות קיימת יותר. כל מה שמעניין את הממשלה זה הטירוף של לוין ורוטמן, במקום החיים האמיתיים והבעיות האמיתיות של האנשים".

כמו כן, התנגד לפיד לטענות לפיהן חלק מהמוחים משתמשים באיומי סרבנות מהצבא: "זו לא סרבנות. זה אנשים שאומרים - 'אני כל חיי שירתתי מדינה דמוקרטית שאני מאמין בערכיה, לא אשרת מדינה לא דמוקרטית. האנשים האלה אומרים, המדינה הזו לא יכולה להפוך להיות מדינה לא דמוקרטית. לא נעמוד מנגד בזמן שהם מפרקים את הדמוקרטיה". 

זמן קצר לאחר מכן, התראיין בתחנה גם שר החינוך יואב קיש, שביקש להשיב לדבריו של לפיד: "התנהלות חסרת אחריות של האופוזיציה. לפיד מצטרף לאותה קבוצה קיצונית שחוסמת כבישים, ואת נתב"ג. הוא קרא להשבתה פוליטית, זה בניגוד לחוק. צה"ל צריך להישאר מחוץ לוויכוח הפוליטי. סוגית עילת הסבירות הופיעה בשיחות בבית הנשיא.