אלפי מפגינים מחו אמש ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית. בין היתר, בכירים לשעבר במערכת הביטחון הפגינו מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לקח גם הוא חלק בהפגנה מול ביתו של גלנט, ושוחח על כך היום (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב־103fm.

"הייתי בעמיקם וראיתי למה בסופו של דבר הדמוקרטיה תנצח. ציבור שלם שמבוסס על משרתים, עובדים משלמי המיסים, קם ואומר לממשלה 'ישראל לא תהיה דיקטטורה'", סיפר.

"כשהמחאה החלה, עם תחילת ההפיכה הממשלתית של הממשלה ההזויה הזאת, אמרתי עם כל השתתפותי במלחמות, ממלחמת ההתשה ועד היום, זה המאבק החשוב ביותר שאני משתתף בו", הכריז. "אזרחים רבים מבינים מה הממשלה עושה – לנצל את הרוב שיש להם כרגע ולהפוך לממשלה לא לגיטימית שעושה הפיכה משטרית. על זה הם יוצאים, כי הם מבינים שהמאבק הוא על עתיד המדינה, הם לא רוצים שסמוטריץ' ובן גביר יהפכו את המשטרה שלנו לדיקטטורה, פאשיסטית, גזענית, משיחית".

המחאה גנד הרפורמה המשפטית, שבוע 27: להערכת המארגנים כ-365 אלף איש הפגינו ברחבי הארץ, מתוכם כ-180 אלף בתל אביב. כאלף מילואמניקים עורכים "לילה לבן" מול ביתו של גלנט

מילואימניקים בשייטת 13 הודיעו לשר הביטחון: "לא נשרת על עוד החקיקה נמשכת". על כך, הגיב שר הביטחון לשעבר כי "מי שפוגע בביטחון מדינת ישראל, גם בכלכלה, גם בשיסוי החברה אחד בשני, ביחסים הבינלאומיים, הוא לא אחר מאשר שר הביטחון גלנט. מי שאמר שהחקיקה פוגעת בביטחון המדינה באופן ברור, מוחשי ומיידי הוא לא אחר מאשר גלנט. ולכן, כל הטענה היא נגד מי שיוזם הפיכה משטרית. אני נגד סרבנות. אם אתה תחת חוק שירות חובה, ציית לרמטכ"ל. אני מקווה ומאמין שהרמטכ"ל ידע לעצור את הפקודות הבלתי חוקיות בעליל שהממשלה שלנו נותנת. גם על מילואימניקים, אם חל עלייך חוק שירות מילואים, ציית לרמטכ"ל, כי אם לא, תצטרך לשאת בתוצאות, אנשים עוזבים את הארגונים שלנו כי הם לא רוצים לשרת דיקטטורה".

"יש נתונים, מאות לא האריכו שירות",הוסיף. "אני כן יודע שיש הרבה מאד מילואימניקים מתנדבים שהצבא בונה עליהם, הטייסים שעברו את גיל 45, הם לא מחויבים בשירות. דבר שני, על פי חוק שירות המילואים, כדי לקרוא להם, צריך לתת להם התראה. קוראים להם כל שבוע, הם מתנדבים. גם השייטת, מ"מ, סייבר ומגלן". 

משה יעלון במחאה מול ביתו של השר גלנט

באשר לשאלה לאיזה כיוון תלך המחאה והאם היא צפויה להחריף, אמר יעלון: "אני מכיר את גלנט, דיכטר וברקת כפקודים שלי, אני פונה אליהם אישית, תסתכלו מה קורה כאן, אתם נותנים יד לראש ממשלה עבריין, הוא בתהליך אמנם, אך עם שלושה כתבי אישום, שבנה ממשלה עבריינית. מה זה לבטל את עילת הסבירות כדי שדרעי יהיה שר למרות שנתפס בשחיתות שלוש פעמים?".

הוא הוסיף: "אני לא דוחף את המחאה. מדובר פה על 210 ארגונים, אתמול 400 אלף איש שיצאו, היית צריך לראות את הפקקים והשיירות בעמיקם, זה עם ישראל במיטבו שדוחפים אותו, במידה ותהיה פה חקיקה בלתי חוקית. אם החקיקה תעבור בקריאה ראשונה, ביום שלישי, נראה לא מעט מוחים שיוצאים לרחוב ואומרים 'עד כאן'. ברגע שיש חוק בלתי חוקי, שדגל שחור מתנוסס מעליו, אתה חייב לא לציית".

כשנשאל "האם אנחנו עומדים בפתח מרי אזרחי", ענה יעלון: "אני חושב שזה כבר קורה, אני מסתכל על נאומו של עמי אשד שאמר 'ציפו ממני למלא את המיון באיכילוב, עם ראשים מפוצצים וכו'', והוא אומר 'זה בלתי חוקי מבחינתי ואני מוכן לעבור את העבירה הפרוצדוראלית שאני במדים ואומר את זה כדי להציל את המדינה'".