שר העלייה והקליטה אופיר סופר (הציונות הדתית), שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס ליציאתו אתמול לקראת המפגינים שערכו הפגנה מול ביתו. "פחות ניסיתי להתנצח. אני חושב שכרגע במציאות של עם ישראל, הנושא של ההקשבה הוא מאד חשוב, כי היא העברת המסרים. ואני לא מצפה שאנשים יקבלו את עמדתי באותו רגע, אבל אני כן יכול לומר, שאתמול בערב התגובות שקיבלתי היו תגובות מדהימות", ציין. 

סערת עילת הסבירות: לפיד בפנייה דרמטית לארנון בר דוד - "להשבית את המשק"
ראש השב"כ לשעבר: "ההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם"

עוד הוסיף: "הקואליציה עשתה פה משהו שאחרים לא עשו, זאת אומרת לא עשו זאת בקואליציות אחרות, היא עצרה את החקיקה, והיו דיונים בבית הנשיא. ובאמת היום הצעת החוק עילת הסבירות היא סוג של הגשה קטנה עדיין ביחס למה שנעשה. איך אמר לי ח"כ לשעבר מהשמאל שבוע שעבר? 'בימים כתיקונים עילת הסבירות הייתה עוברת עם ידיים מאחורי הגב'".

בנוגע לסוגית עילת הסבירות, טען השר סופר: "תכלית ההצעה בסופו של דבר היא לאפשר לשרים להפעיל את מדיניותם ולא מעבר. קץ מדינת ישראל זה אם חוסר ההקשבה תמשיך והמחאות בווליום שלהן ימשיכו, וחוסר הלגיטימציה באמצעים בהם המפגינים משתמשים, קרי הכנסת צה"ל, אלו דברים שלא עושים, אלו דברים שאינם מקובלים".

צעדת מחאה בחיפה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: ליאון ברוקשטין)

אנחנו כבר במדרון התלול, אדוני השר אתה כנראה כבר לא רואה את הדברים
"אני רואה היטב את הדברים, אני מאד מוטרד. אני לא חושב שזה יגיע מתוך העיסוק בפרטים אלא מתוך עיסוק ברציונל. אנחנו במדרון, אני מסכים. ומה שאני מבקש זה שיהיה שיח ציבורי לא לעצירת הרפורמה או לקידום החקיקה, אלא שיהיה שיח ציבורי לקידום השיח".