יחיא אלגבור, אביו של סעיד שנעצר בטורקיה בחשד להטרדת דיילת יחד עם ישראלים נוספים, סיפר בראיון ל'מעריב' על המאמצים לשחרור בנו ועל השתלשלות האירועים, כפי שאירעו.

פרסום ראשון: שוחררו שלושת הישראלים שנעצרו בטורקיה

אלגבור סיפר: "טסתי לטורקיה, הגעתי לתחנת המשטרה באיסטנבול, לחפש את הבן שלי. כל כלא שהגעתי הם אמרו לי שהעבירו אותו לכלא אחר וכך זה המשיך. התנהגו אליי בזלזול. עשיתי לבן שלי טיול לכבוד זה שסיים תואר וזה מה שקרה. איזה הטרדה? הם שקרנים, לא היה שום דבר. בית המשפט שחרר אותם בלי שום תנאים".

על התנאים בכלא בגבול סוריה שיתף: "בקושי נתנו להם לאכול ולא נתנו להם להתקלח. התייחסו אליהם כאילו הם ביצעו פשע חמור. שמו אותם בכלא עם עצורים מדעאש, הם התחננו לצאת משם, פחדו על החיים. אתם שמים תייר שסתם צילם, בכלא עם טרוריסטים? הבן שלי אמר שהוא לא רוצה לחזור לשם יותר בחיים, הוא בהלם ממה שקרה שם. בחיים הוא לא היה בחקירת משטרה. אני לא ממליץ לאף בנאדם להגיע לשם, לא לטוס בפגסוס. אני הולך לתבוע את חברת פגסוס, הם גרמו נזק קשה לבן שלי. לקחו בנאדם חף מפשע והלבישו עליו תיק. השופט אמר להם 'מחקתם את הסרטון? אז מה אתם עושים פה?'".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי תשעה ישראלים נעצרו בטורקיה בחשד להטרדת דיילת. ממשרד החוץ נמסר כי התשעה נעצרו ביום חמישי בשדה התעופה סביהה גקצ'ן באיסטנבול לאחר שנטען נגדם על ידי צוות האוויר כי התנהלו באופן לא נאות ומטריד במהלך הטיסה. עוד נמסר כי שישה מהם שוחררו עוד באותו היום ושלושה עדיין שוהים במעצר.