נתונים מפתיעים: מעל לרבע ממצביעי הליכוד רואים קשר בין קידום החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית, לעליית יוקר המחיה בחודשים האחרונים בישראל, כל על פי סקר שנערך לאחרונה. מדובר בסקר  שערך ד״ר מנחם לזר עבור תנועת "דרכנו", בו נשאלו מעל ל-500 משיבים, בגילאי 18 ומעלה. 

שר מהציונות הדתית באמירה מפתיעה: "אנחנו במדרון, מאוד מוטרד"
מתקרבים למשבר חסר תקדים: "בחיה"א הבינו שאם החקיקה תעבור - החיל יאבד כשירות"

עם זאת, ובאופן לא מפתיע, רוב המצביעים למפלגות הקואליציה (58%) אינם רואים קשר בין הדברים. עוד עולה מהסקר כי רוב מכריע של הישראלים, 91%, מדווחים כי העלייה הנוכחית ביוקר המחיה משפיעה על חייהם. 

צעדת מחאה בחיפה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: ליאון ברוקשטין)

מנכ״לית דרכנו, רחל עזריה: "הליכוד הבטיח לטפל ביוקר המחיה ובמקום זה מתמקד במהפכה המשפטית, הסקר מצביע על כך שכמות לא מבוטלת של מצביעי ליכוד רוצים שהממשלה תתרכז בחיים עצמם ולא בעצמה״.

כאמור, החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית צפוי להיות מאושר מחר בקריאה ראשונה בכנסת. קבוצת ביג מרכזי קניות הודיעה כי למחרת ביום שלישי, תשבית את כל מתחמיה, במידה והדבר יאושר. בתגובה, תקף השר בן גביר: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".