ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד שלח היום (ראשון) פנייה דחופה למפכ״ל המשטרה, רנ״צ קובי שבתאי, בה קרא לו "להנחות את אנשיו לכבד את האזרחים ואת המחאה הדמוקרטית, לחדד את ההנחיות של הפעלת כח למקרים חריגים בלבד ולא לתת לרעש מסביב להלהיט את הרוחות". זאת, בהמשך לדיון שקיימה היום הממשלה בנוגע לאכיפה כלפי מפגינים במחאה נגד הרפורמה המשפטית. 

"רה"מ אתה בניגוד עניינים": נתניהו ואמסלם התעמתו על פיטורי היוע"משית

בנימין נתניהו על מדיניות האכיפה מול ההפגנות והמחאות. צילום: אנה ברסקי

לפיד פתח וכתב כי "אנחנו עומדים בפני ימי מבחן לחברה הישראלית. משטרת ישראל ניצבת בחזית ופרוסה בכל הארץ. מיליוני אזרחים יוצאים לרחובות להגן על הערכים הדמוקרטיים, להגן על החוק שאתם מופקדים עליו, להגן על המדינה האהובה שלנו".

"על משטרת ישראל מוטלת האחריות להיות שם עבורם. לתת להם את המרחב למחות ולהביע את הדאגה והכאב. הם נלחמים על עתיד המדינה. אלו לא ימים רגילים, החברה קרועה ושסועה, אתה ואנשיך השוטרים והשוטרות הם קו ההגנה". 

לפיד הדגיש כי "זו המחאה הנפלאה בתולדות המדינה, טובי האנשים, המשרתים במילואים ומשלמי המיסים. אנשים מהשורה הראשונה. הם לא פורעי חוק, הם לא אלימים. הם פניה של החברה הישראלית". 

הוא הוסיף: "אני רואה אתכם פועלים יום ולילה להגנה על האזרחים, המשימה הזאת קשה ומורכבת אבל רוח המפקד צריכה להיות ברורה – אנחנו מדינה דמוקרטית. והמחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לך להנחות את אנשיך לכבד את האזרחים ואת המחאה הדמוקרטית, לחדד את ההנחיות של הפעלת כח למקרים חריגים בלבד ולא לתת לרעש מסביב להלהיט את הרוחות.