לאחר שהממשלה דרשה את החמרת הענישה נגד מפגינים שמוחים נגד הרפורמה המשפטית, היועמ"שית גלי בהרב־מיארה הבהירה כי היא לא בעד. בתגובה, מספר שרים בממשלה האשימו אותה בניגוד עניינים וקראו לה להתפטר. חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד), הגיב לדברים בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב־103fm.

מתקפה מארה"ב? ביידן בביקורת על הממשלה ונתניהו: "הכי קיצונית שראיתי"
"בררנות באכיפה יש רק כלפי המפגינים שלנו": פעיל מחאה משיב לטענות בן גביר
לפיד בפנייה דחופה למפכ״ל: "הנחה את השוטרים לכבד את המחאה"

"אני חושב שהיועצת המשפטית מוכיחה לציבור כולו היכן היא נמצא ואת מי היא מייצגת", אמר בפתח הראיון. "בטח שלא את שלטון החוק ובטח לא את הממשלה. היא עובדת כנציגת המחאה בכל כוחה, תוקעת מקלות בגלגלים של הממשלה מרגע התחלתה. וככה היא רואה את תפקידה".

בנוגע לשאלה האם הממשלה מפחדת לפטר אותה, השיב: "אני חבר כנסת, יש לי את העמדה שלי ואני לא נמצא במעמד ראש הממשלה - להם יש את השיקולים שלהם. היא עושה את ההפך הגמור מתפקידה. ההגינות מחייבת אותה להניח את המפתחות ולתת למישהו שמזדהה ויעזור לממשלה לעשות את זה".

בהמשך, נגע בנושא עילת הסבירות והגדרת תפקיד היועמ"שית בחוק: "אני חושב שעצם זה שהיא מונתה לתפקיד שלה אין סבירות. אין הגדרה בחוק של תפקיד היועצת המשפטית לממשלה – ותפקידה הוא לסייע לממשלה לבצע את תפקידה. הבעיה שמי שקבע את החוק הוא לא המחוקק. מי שאמור להסביר בעלי תפקידים זה המחוקק, כל רשות פועלת תחת החוק".

"היא נמצאת בניגוד עניינים מובהק, חוק היועמ"שים", חבר הכנסת ביקש להבהיר. "היא בעצמה וכל חבריה. לא שמעתי אותה אומרת שהיא בניגוד עניינים, היא פועלת מתוך ניגוד עניינים ונותנת דרור לפריעת החוק. להגיד שאני תולה ציפיות בזה שהיא תגיד שהיא תטפל במחאה ובאנרכיזם? אני לא האיש המתאים. לא הייתי נותן לה יותר מידי הזדמנות. כולנו מבינים את מי היא משרתת".

על תמיכת הציבור ברפורמה, הרחיב קלנר: "רבים חשבו שראש הממשלה יוותר וייצא מהחיים הפוליטיים וזאת הטעות. בגלל כתבי האישום המופרכים חשבו שנתניהו יעזוב וחשבו שאנחנו נתקפל. כשאני רואה אנשים נחסמים בכבישים, ילדים מבוהלים ברכבים, מדורות באיילון, קריאה מפורשת לוונדליזם – אלה פרעות. כל עם ישראל רואה בדיוק מה שנעשה. אין סכנת חיים להפריע ליולדת בדרך לבית החולים? זאת לא אלימות?. אני דורש שיטפלו בזה כמו שמטפלים בחרדים".

בנימין נתניהו על מדיניות האכיפה מול ההפגנות והמחאות. צילום: אנה ברסקי

"64 מנדטים מהציבור במדינת ישראל בחר בממשלה הזאת", המשיך חבר הכנסת קלנר. "הממשלה בניגוד לדעתי, עצרו את החקיקה כדי להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר".

"אנשי האופוזיציה שבויים של מארגני המחאות, הם מפחדים מהם ולכן אי אפשר להגיע להסכמות. אולי בעתיד יהיה אפשר, אבל כשאי אפשר אז מחוקקים ברוב. בואו נחכה עוד כמה שנים שיהיו בחירות ונראה את הסקרים. מזמין את הציבור לעיין מה היה ב-2005 ואיך טיפלו במצב אז", סיכם.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm.