הרפורמה במערכת המשפט: נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ראשון) דברים בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל, והתייחס למשבר הפוליטי סביב הרפורמה במערכת המשפט. "ההסכמות הן בנות השגה, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות, אבל אף אחד מהצדדים לא מוכן לשבת ולדבר", אמר.

היועמ"שית תחת מתקפה: "נמצאת בניגוד עניינים מובהק - כולנו מבינים את מי היא משרתת"
המחאה עדיין לא הגיעה לצה״ל, בדגש על עדיין | טל לב רם

"אני לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות, או מסתכל סביבו ברחוב, בשולחן השבת, במקום העבודה, ברשתות החברתיות או בקבוצות הוואטסאפ – וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות", אמר הנשיא, והוסיף: "שכנים וחברים הופכים מאוהבים לאויבים. כולנו מכירים את הדוגמאות ההיסטוריות מהימים האלה בדיוק במעגל השנה שלנו, אבל זו לא היסטוריה – ה'כאן ועכשיו' שלנו מדבר בעד עצמו. המציאות המטלטלת והמסוכנת הזאת מתרחשת לנו מול העיניים".

עוד טען הרצוג כי "ההסכמות אפשריות, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ובכל זאת, אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר - עכשיו, ללא תנאים. זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת: זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש".

לבסוף קרא הרצוג בנחרצות לנבחרי הציבור מהקואליציה והאופוזיציה: "זה הרגע להתאמץ – יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. שחררו את האגו! צריך להמשיך לדבר, עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו, ומהר".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, צייץ בעקבות דברי הרצוג: "חייבים לחזור להידברות, חייבים לעצור את החקיקה החד צדדית והקרע בעם".