הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ואביו של השר עמיחי אליהו, טוען כי מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, ביקש ממנו בתקופת כהונתו כמפכ"ל להתבטא נגד ראש הממשלה נתניהו, ואף טען כי נתניהו "אשם וצריך להתפטר". העדות פורסמה הערב (ראשון) בחדשות 12.

אחרי שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה, ראיתי בה דברים תמוהים ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא להפיל ראש ממשלה מכהן. כנראה שבעקבות הפרסומים האלה זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה. הסביר לי המפכ"ל כי אני וחבריי הרבנים, חייבים בשם הצדק והיושר, להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה", כתב הרב אליהו.

"כשהבעתי ספקות על כך, ניסה המפכ"ל לשכנע אותי בדרכים שונות שראש הממשלה אשם וצריך להתפטר ולא השתכנעתי. לבסוף אמר המפכ"ל כי יש דברים שאותם הוא לא יכול לומר לי ועליי להאמין לו", הוסיף.

אלשיך מסר בתגובה לחדשות 12 כי הפגישה התקיימה לאחר סיום תפקידו: "פגישתי עם הרב אליהו בנושא התקיימה לאחר סיום תפקידי כמפכ"ל במסגרת פגישותיי עם רבנים על המתרחש בציונות הדתית בין השאר באשר להתייחסות לשחיתות הציבורית. מטבע הדברים עסקה רק במידע שכבר פורסם פומבית ולא ניתן היה לעסוק בשום מידע שהיה חסוי באותה עת. עם זאת, כיבדתי את עמדות בני שיחי, בוודאי רבנים גם בנושאים אלה".

כזכור, אלשיך התראיין לפני כשבועיים בגל"צ והתייחס לכתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שנים, והודה כי לא האמין שהאחרון לא יתפטר מתפקידו עקב כתבי האישום.