הקבינט המדיני ביטחוני אישר הערב (ראשון) ברוב של שמונה חברים את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו למניעת קריסת הרשות הפלסטינית. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התנגד להצעה, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמנע.

הקלות לפלסטינים? חבילת ההטבות שעליה ידונו בקבינט המדיני־ביטחוני
לאחר המבצע בג'נין: הצעד הדרמטי של הרשות הפלסטינית

על פי ההצעה, ההקלות יותנו בשינוי מדיניות מצד הרשות הפלסטינית, "תוך קידום התביעה לחדול מפעילותה נגד ישראל בזירה הבינלאומית המשפטית-מדינית, מן ההסתה במערכות התקשורת והחינוך שלה, מן התשלומים למשפחות המחבלים והרוצחים ומהבנייה הבלתי-חוקית בשטחי C".

"משחקים באש"

נושא בוער נוסף על סדר היום בפגישת הקבינט הוא מחאת מתנדבי המילואים. שר הביטחון יואב גלנט, אמר במהלך הישיבה: "הקולות שעולים סביב האיומים בסרבנות או הפסקת ההתנדבות הם משחק באש, מדובר בפרס לאויבים שלנו, ושמעתם עכשיו עד כמה האתגרים רציניים. אסור להשלים עם מצב בו יש מי שמשתמשים בצה״ל ובגופי הביטחון לקידום עמדותיהם הפוליטיות תוך איום בסרבנות או קריאה לסרבנות".

עוד הוסיף השר: "זהו מעשה פסול ומסוכן הפוגע בביטחון המדינה. הסרבנות היא פרס לאובינו, וכמו שאתם רואים בימים האחרונים ושומעים בסקירות - יש לא מעט כאלה. מצפה מכל נבחרי הציבור, מימין ומשמאל, שישמיעו אמירה ברורה להשארתו של צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית ומעל ומחוץ לכל מחלוקת, זה בנפשנו".