הודעת חבר הכנסת רוטמן כי יביא ביום שלישי לחקיקה בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות מעלה הילוך בעוצמת מחאת ההייטקיסטים ואת הקריאות להגביר את המחאה נגד הרפורמה המשפטית. 

המדינה תשותק? המפגינים מבטיחים "מחאה שלא נראתה כמוה בישראל"
ראשי המחאה מתנערים מהביקורת: "היא לא אלימה ולא פוגעת באף אחד"

ארז שחר, מבעלי 'קומרה קפיטל' וממובילי המחאה, שוחח הבוקר (שני) עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים: "אנחנו כבר חצי שנה נמצאים במאבק עיקש מול ממשלה שמתעקשת להביא חוקים של הפיכה משטרית שאנחנו חושבים שהם הרסניים לישראל ולתעשייה שלנו ואנחנו נאבקים בכל כוחינו לגרום לצרה הזאת להיעלם מחיינו. הם התחילו בבליץ גדול בינואר שלשמחתנו במערכה הזו הם הפסיקו את החקיקה אבל הם חוזרים עכשיו בחקיקה שהיא לא פחות גרועה מהחקיקה שהם הביאו בזמנו. לכן עם החזרה שלהם לחקיקה אנחנו חוזרים למאבק בכול הכוחות שלנו".

"אנחנו מגבירים את המאבק שלנו. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו ועל התעשייה שלנו ועל הדמוקרטיה ולכן נאבק בכל אמצעי שיש לנו כדי לגרום לחקיקה הזו לא לקרות ובמידה וחלילה אחד החוקים האלה יעבור נאבק בהם גם אחרי שהם נחקקים. אם הממשלה הזאת מעבירה את החוקים האלה היא ממשלה לא לגיטימית ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים להיאבק בחוקים האלה, להיאבק מאבק אזרחי לא אלים בכל דרך שיש לנו", טען.

על הצעדים הבאים במחאה ועל יום השיתוק הלאומי המתוכנן ליום שלישי הקרוב: "יהיה יום שיתוק, יום של שביתות, יום של מחאות, הפגנות. היופי במחאה הזאת היא שהיא מחאה שמגיעה מהשטח, מגיעה מלמטה. אנחנו לא משתמשים באוטובוסים במימון המדינה להביא מפגינים מיהודה ושומרון שהגיעו להפגנה אחת עלובה שהצליחו לארגן של משת"פים. אנחנו מארגנים מאבקים אמיתיים מלמטה ולכן יש הרבה מאוד ארגונים וכל אחד עושה את מה שהוא יודע ומה שהוא מבין".

"אנחנו תומכים בכל מחאה ובכל מאבק שהוא לא אלים ואנחנו נהיה ברחובות, בצמתים, בנתב"ג, בכל מקום שיש בו הפגנות ואנחנו קוראים לעובדי ההייטק, מי שמרגיש שהוא איתנו ותומך במאבק, לצאת ולהפגין. רוב החברות שאנחנו חלק מהן הודיעו לעובדים שהם יכולים לצאת להפגין וזה לא ייחשב להם יום חופש. יש פה תמיכה מאוד גדולה בתוך ההייטק אצל החברות, אצל היזמים ואצל העובדים", הוסיף.

על החשש ממלחמת אחים במדינת ישראל: "אני מאוד חושש שאנחנו דקה ממלחמת אחים. אני חושש שאנחנו כבר עכשיו נמצאים בקרע בלתי נסבל בתוך העם. יש בעיניי אשמים מאוד ברורים בדבר הזה שהם ממשלת ישראל שמרימה יד על הדמוקרטיה הישראלית. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית ממשלה תנסה לשנות את כללי המשחק הדמוקרטיים באמצע הדרך ולא תיתקל בהתנגדות אזרחית חזקה בצורה בלתי רגילה. אני לא מוכן שאנחנו נהיה פה פולין ולא הונגריה ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שממשלת הזוועות הזאת לא תעשה את זממה".

"קודם כל הם לא עשו כל מה שהם רצו, נכון? אנחנו ציפינו שכבר בליל הסדר נשב בדיקטטורה ונבכה על מר גורלינו. למרות 64 המנדטים שלהם הם לא העבירו את החוקים שלהם כי הם הבינו שאין להם תמיכה עממית וכשמסתכלים היום על כל הסקרים אין סקר אחד שמראה שיש להם תמיכה בחקיקה הזאת", הוסיף.

בסיום דבריו טען כי "יש תמיכה חזקה, גם בקרב חלק גדול מתומכי הליכוד, בהפסקת החקיקה הזאת, להגעה להסכמות רחבות, להגדרת כללי המשחק מחדש אם רוצים להגדיר אותם מחדש. וכל חקיקה חד צדדית כזאת תיתקל בחומה בצורה של העם שלא מוכן יותר לקבל את ההתעמרות של לוין ורוטמן, בן גביר וסמוטריץ' שלוקחים את הממשלה הזאת לקצוות הכי הזויים ומממשים מדיניות שבכלל לא הייתה מדיניות הממשלה מלכתחילה. כשהליכוד נבחר בבחירות האלה הרפורמה המשפטית לא הייתה אפילו אחת מ-4 הנקודות המרכזיות שלהם. במקום להתעסק היום ביוקר המחיה, באיום האיראני, במחירי הדיור, בעליית הריבית, מתעסקים אך ורק במשהו שהעם לא מעוניין שיקרה".