חבר הכנסת חנוך מילביצקי (ליכוד) שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, ותקף את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית. הוא טען כי "אנחנו לא חוזים במאבק הדמוקרטיה אנחנו חוזים במאבק האחרון של ההגמוניה, האליטה שכל הזמן שלטו פה, ומבינים שהפעם הגיעה ממשלה שרוצה לשנות את המשוואה הזו, ולא איכפת להם לשרוף את המדינה". 

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תעלה היום לקריאה ראשונה בכנסת, ובקואליציה מתכוונים להעבירו למרות המחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה. אמש, השרים ביקרו בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה בישיבה הסוערת בנושא אכיפת הפגנות. מחר מתכננים מובילי המחאה יום שיבוש במספר מוקדים ברחבי הארץ, כולל בנתב"ג. 

על הצעתו של הנשיא לחזור לשולחן ההידברות, אמר: "כשהייתי שם הייתי מאוד אופטימי, חשבתי שנגיע להבנות, וגם הגענו. כל נושא עילת הסבירות זה נושא שהוסכם בבית הנשיא, לא הוחלפו טיוטות אבל הנושא הוסכם, אבל הם החליטו שלא מתאים להם, ועכשיו הם חושבים שכן מתאים להם. זה לא רציני, זה לא ראוי. גם אצלנו היו אנשים שחשבו שיש צ'אנס להידברות, אבל הצד השני לא מעוניין לדבר, הוא מעוניין להכתיב. נכון שיש פה ממשלה, אבל הם רוצים להחליט מתי מותר לנו לחוקק, האם מותר לנו לחוקק אם לא הם יבעירו את המדינה. הם לא איכפת להם לשרוף את המדינה", והוסיף, "הם פועלים למען הדמוקרטיה? הם פועלים כדי לשמר את ההגמוניה הפריווילגית. הם כל מטרתם היא למנוע חקיקה". 

חנוך מיליביצקי (צילום: יח''צ)
חנוך מיליביצקי (צילום: יח''צ)

על חוק עילת הסבירות, והאם יש משהו שיעצור את החקיקה המתוכננת: "אני מאוד מקווה שלא, מה שאני מרגיש ורואה, גם אותם גורמים בקואליציה שהיו מסוייגים בעבר, בגלל שזה הלך מהר, והייתה תחושה של בליץ חקיקה הם מבינים שהאופוזיציה לא מתכוונים להגיע איתנו להסכמות - אלא מעוניינת לחבל. הסיבה לירידה בסקרים זה מכיוון שרואים שהממשלה לא מחוקקת את מה שהיא נשלחה לחוקק". 

על הסקרים הלא מחמיאים שפורסמו בימים האחרונים הוא אמר: "כשנוח עושים את זה, את הסקרים על הממשלה הקודמת קצת פחות פרסמו למרות שהתוצאה הייתה אחרת לגמרי".

הפגנה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית

על האלימות שגואה בקרב הפגנות המחאה אמר: "אני רואה את האסקלציה באלימות, אני רואה את ההתנהלות של מי שנקרא ראשי המחאה אבל בפועל זה הפרות חוק ממומנות, אני רואה את ההתנהלות של היועמ"שית והפרקליטות שמורים למשטרה להימנע מלהגיש כתבי אישום. אתה יודע כמה כתבי אישום? שישה, מתוכם למעלה מחצי זה תומכי הרפורמה זה דברים שנעשו למעלה מחצי שנה, השוטרים עוצרים את מי שצריך לעצור אותו בן אדם משוחרר אחרי שעתיים אז אומר השוטר לעצמו 'בשביל מה אני נלחם, בשביל מה אני צריך את זה?'. היה גם ניצב שבנה לעצמו את הקריירה הפוליטית, אנחנו רואים את זה כבר בשטח, כשהמשטרה רוצה היא יכולה, אבל הם לא רצו. אני מקווה שנראה שינוי במצב הזה, ואנחנו נראה תופעה הפוכה שגם הימין יתעורר למחאה". 

על הקריאה לפטר את היועמ"שית: "ראש הממשלה הבהיר פומבית אתמול וגם בשיחות שאני קיימתי איתו במהלך סוף השבוע, בצורה מאוד ברורה, שהוא לא מתכוון להעביר את היועמ"ש מתפקידה, אני בטוח במה שהוא עושה, והוא יודע יותר טוב מכולם לדעתי. לכן אני מציע לבוא ולהתיישר בקו שהוא קובע, זה יהיה יותר טוב לכולם אני חושב".