לאחר הסערה שעוררה אתמול, רשת ביג מרכזי קניות הודיעה היום (שני) כי היא חוזרת בה מכוונתה להשבית את הסניפים במידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה.

על רקע הקריאות לחרם על קבוצת ביג: ההייטקיסטים נכנסו לתמונה

מהודעת החברה נמסר כי היא תאפשר לחנויות במתחמי הקניות שלה להישאר פתוחות גם אם הסניפים ישבתו, אולם על מנת לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר לא ישלמו שכר דירה על יום זה. 

בתגובה לדיווח, יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג מסר: "ראשית, אנו מודים לכלל אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שהצטרפו למחאתנו הצודקת נגד מנהלי קבוצת BIG. האירוע הזה שבו בעלי הון מנצלים את כוחם כדי להעניש את רוב העם ולו רק מפני שאינם שותפים לאותן דעות פוליטיות הוא דבר בזוי. עם ישראל לא יקבל זאת במדינתו היהודית והדמוקרטית. לא יהיו פה אזרחים סוג ב'. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר ציבורי וכלכלי יקר. אפשר לשאול את אנג'ל ופוקס והיד עוד נטויה"

מספר שעות לאחר ההודעה הדרמטית, התגובות והביקורות להודעה הדרמטית של קבוצת המתחמים לא איחרו, ביניהן תקפו מספר חברי כנסת את הרשת. "זה חרם של הבעלים של "ביג", הסבירה השרה מאי גולן. "בעלי העסקים לא רוצים לשבות ולהשתתף בחרם, הבעלים מכריח אותם והוא זה שמתפעל דיקטטורה אמיתית על אנשים שרוצים לחזק את הדמוקרטיה. בושה וחרפה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מאי גולן על איום השבתת מרכזי ביג בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. צילום: אנה ברסקי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לחרם על הרשת, ולאחר מכן קרא מטה הצרכנות הליברלי ל-55 אלף חבריו ללכת ולרכוש במרכזי ביג השונים. ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) תקף בחריפות את הרשת ואמר ב-103FM: "המעשה שהוא עשה בפעם שעברה, לסגור את שערי מתחם הקניות בבאר שבע, זה מעשה לא דמוקרטי, כפייה של דעה פוליטית. זה למשל ברוסיה או בצפון קוריאה היה קורה, פה אסור שיקרה דבר כזה".

"אם הם יסגרו את השער של ביג באר שבע אני אהיה שם למנוע בגופי את הדבר הזה. אני אמנע מהם לסגור את השער של המתחם, יש שם עסקים חיוניים, אנשים שרוצים להתפרנס. בדמוקרטיה תוססת כל אחד יבחר אם להחרים או לא. יש כאלו שאפילו הפוליטיקה לא מעניינת אותם, עליהם אי אפשר לכפות את הדעות הפוליטיות של החזיריים מחברת ביג. החזירים הללו, שניזונים שמתושבי הנגב, מחר בבוקר רוצים לסגור לתושבי הנגב כי לא מסתדר להם עם הדעה הפוליטית. זה בסדר להרוויח כסף אבל זה לא בסדר לכפות דעה פוליטית על הסוחרים שאיתם אתה נמצא בהסכם מסחרי", טען.

בין הפעילים בימין, הופצו כרזות על חרם על מרכזי ביג בעקבות הודעתם. באחת מן הכרזות נכתב: "BIG טעות. מהיום מפסיקים לקנות בביג סיימנו להיות נחמדים. מי שלא מכבד אותנו - לא נכבד אותו. הדמוקרטיה - לא תכנית כבקשתך". הבוקר מספר מוחים אף הפגינו מול ביתו של מנכ"ל הרשת.