על פי גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין וגורמים נוספים המזדהים עם עמדותיו בנוגע לרפורמה המשפטית, מתבטאים על הצורך להתחיל - עוד לפני פגרת הקיץ של הכנסת, בקידום החוק שישנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים.

יריב לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה המשפטית"

הגורמים מסרו כי "הכוונה היא: להוציא מהמגירה את החוק שהוכן לקריאה 2 ו-3 והוקפא בחודש מרץ לטובת ההידברות, ולהחזיר אותו לוועדת החוקה. הדיונים על שינוי המתווה צריכים להתחיל עוד בכנס הקיץ, בשבועיים שנותרו עד הפגרה. החוק ישונה על בסיס 'מתווה אלבשן-פרידמן' המדבר על הרכב שוויוני של הוועדה".

כזכור, בשבוע שעבר חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד הפנתה שאלה לשר המשפטים, במהלכה טענה כי הוא מעוניין בכינוס הוועדה למינוי שופטים. "השר לוין יותר מרמז באשר לכינוס וועדה למינוי שופטים", טענה. 

על כך השיב השר: "הוועדה לבחירת שופטים לא יכלה להתכנס גם לו רציתי כי הרכבה לא הושלם, איני חושב שהרכב ועדה מעוות כזה הוא נכון. כמו כן, תקף: "צד מסויים במפה הפוליטית ממנה את השופטים כל הזמן לאורך כל הדרך ומחזיק ברוב בוועדה".

כמו כן, בחודש שעבר לוין פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, והתייחס לרפורמה: "אני נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה הנחוצה לתיקון מערכת המשפט. תודה לכולכם על התמיכה החשובה במהלכים שאני מוביל למען מערכת משפט צודקת".