שר הכלכלה ניר ברקת אמר היום (שני) בריאיון באתר "כיכר השבת" כי הוא ממליץ לחזור לשיחות ההידברות בבית הנשיא ולנסות להגיע להסכמות. "אני אמליץ בחום ללכת לבית הנשיא ולהביא דברים בהסכמה בין קריאה ראשונה לשנייה. על עילת הסבירות היו נוסחים שהיו מקובלים בבית הנשיא, אפשר להביא אותם לחקיקה לכנסת".

ברקע איומי המחאה: צמצום עילת הסבירות יעלה להצבעה בכנסת
"אפשר להגיע להסכמות": לפיד וגנץ בהצעה חדשה לנתניהו

"רוב העם מבין שצריך תיקונים ואנחנו רוצים לעשות את זה בהסכמה, אבל אם האופוזיציה לא תבוא, אנחנו נעבוד. זה תלוי בהם", הוסיף השר ברקת. 

דבריו של שר הכלכלה עולים בקנה אחד עם דבריו של נשיא המדינה יצחק הרצוג שאמר אמש כי  "ההסכמות הן בנות השגה, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות, אבל אף אחד מהצדדים לא מוכן לשבת ולדבר".

"אני לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות, או מסתכל סביבו ברחוב, בשולחן השבת, במקום העבודה, ברשתות החברתיות או בקבוצות הוואטסאפ – וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות", אמר הנשיא, והוסיף: "שכנים וחברים הופכים מאוהבים לאויבים. כולנו מכירים את הדוגמאות ההיסטוריות מהימים האלה בדיוק במעגל השנה שלנו, אבל זו לא היסטוריה – ה'כאן ועכשיו' שלנו מדבר בעד עצמו. המציאות המטלטלת והמסוכנת הזאת מתרחשת לנו מול העיניים".

לבסוף קרא הרצוג בנחרצות לנבחרי הציבור מהקואליציה והאופוזיציה: "זה הרגע להתאמץ – יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. שחררו את האגו! צריך להמשיך לדבר, עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו, ומהר".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, צייץ בעקבות דברי הרצוג: "חייבים לחזור להידברות, חייבים לעצור את החקיקה החד צדדית והקרע בעם".