לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התראיין לרשת CNN ותקף בחריפות את נתניהו, כשאמר שהיא "הקיצונית ביותר שהוא זוכר", שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שיסיים בקרוב את תפקידו, התראיין היום (שני) ל"וול סטריט ג'ורנל" ואמר כי "ממשל ביידן צריך להתערב כדי למנוע מישראל לרדת מהפסים עם הרפורמה במערכת המשפט". ניידס הדגיש כי הנשיא דחק בנתניהו להאט את הקצב ולהגיע להידברות עם האופוזיציה.

ניידס ציין כי זה יוצא דופן שממשל אמריקאי מתערב בענייני פנים של מדינות אחרות, אך אמר כי הרפורמה עוררה שאלות לגבי הערכים הדמוקרטיים של ישראל והקשר עם ארה"ב, שאותו כינה כ"קרובים כמו משפחה". עם זאת, ניידס הסביר כי "אני חושב שרוב הישראלים רוצים שארה"ב תהיה מעורבת בעניינים הפנימיים שלה, לפעמים זה מחיר נמוך, כשאנחנו חושבים שהדברים יורדים מהפסים. אחת ההודעות ששלחתי לראש הממשלה הייתה ללחוץ על הבלמים, להאט את הקצב, נסה להגיע לקונצנזוס".

שגריר ארה"ב בישראל לא התייחס באופן ספציפי לסעיפי הרפורמה, ואיזה חוק מדאיג את וושינגטון, והסביר כי "הבעיה האמתית של הבית הלבן היא שממשלת נתניהו מזרזת דברים שבסופו של דבר יכולים להיות בעלי השלכות עצומות, לפחות מבחינה תפיסתית, על מה שהופך את ישראל לנהדרת". ניידס הסביר כי הוא מתכוון למוסדות הדמוקרטיים בישראל, שלדבריו, גורמים אמריקאים מרבים לשבח כשהם מגנים על ישראל בפורומים הבינלאומיים.

ניידס גם התייחס למבצע "בית וגן" בג'נין ולדיון בקבינט סביב חיזוק הרשות הפלסטינית. השגריר סבר כי "גם הישראלים וגם הפלסטינים חוששים שהרשות הפלסטינית עלולה לקרוס בגלל שהיא סובלת ממחסור בכספים ובלגיטימציה פנימית". לדבריו, "אני חושב שהדבר החשוב למדינת ישראל מבחינה ביטחונית, הוא לשמור על קור הרוח בגדה המערבית".

כאמור, אמש התראיין הנשיא האמריקאי לרשת CNN והאשים את הממשלה בישראל כ"הכי קיצונית שראיתי". עוד אמר הנשיא: "ביבי מנסה למצוא דרך לנווט בין הבעיות של הקואליציה שלו". ביידן הוסיף שהוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה קדימה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, והוא מתח ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, ואמר שיש לו "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי, ואני חוזר כל הדרך חזרה לגולדה מאיר והכל". כאשר נשאל על המגעים עם סעודיה, ציין ביידן כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה "רחוק מאוד", אך הוסיף ואמר כי "יש עוד על מה לדבר". לדבריו, ההתקדמות להסכם עם סעודיה תלויה בהתנהלות הישראלית.