אירוע חריג אירע הערב (שני) בכנסת, כשמפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט ניסו להיכנס לאולם המליאה ונעצרו בכוח על ידי אנשי משמרת הכנסת. בתוך כך, קצין הכנסת ערך בדיקה מעמיקה, שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הן אלו שהזמינו את המפגינים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכוח סמכותה על פי החוק.

שגריר ארה"ב בישראל: "חייבים להתערב כדי שישראל לא תרד מהפסים"
המשטרה נערכת ל"יום השיבוש": "בתרחיש קיצון עשויה להיות פגיעה בסמל שלטון"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר מכתב לקצין הכנסת, ניצב יובל חן בבקשה לאתר את הח"כים אשר הזמינו את המפגינים שניסו לפרוץ למליאת הכנסת ולשלול להם את האפשרות להזמין אורחים למשכן עד להשלמת חקיקת הרפורמה.

"אני פונה אליך בבקשה לאתר את שמות חברי הכנסת אשר שיתפו פעולה עם אירוע מבזה זה ע"י הזמנת אותם אנרכיסטים ואישור כניסתם לכנסת", כתב בן גביר. "כמו כן, אני דורש לשלול לאותם ח"כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים למשכן הכנסת עד לסיום הליכי חקיקת הרפורמה על מנת להימנע ממראות אלו שוב".

שמחה רוטמן (צילום: מרק ישראל סלם)
שמחה רוטמן (צילום: מרק ישראל סלם)

"חברי כנסת ששיתפו פעולה עם אותם אנרכיסטים על ידי הזמנתם למשכן מכובד זה, תוך ניסיון לשבש הליך דמוקרטי הינם שותפים מלאים להתרחשות הנ"ל. לא יתכן כי נעבור לסדר היום על כך", חתם בן גביר בסיום מכתבו.

יו"ר הכנסת אוחנה: "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. הכנסת לא תהיה איילון. כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול - חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית".