הפרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים הרב תרבותיים של הקריה האקדמית אונו, מי שהציג בפני הנשיא את "מתווה אלבשן", שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM והתייחס להמשך החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית. אלבשן אמר כי "אני מודאג, כמו כולם, אני חושב שאנחנו נשלטים על ידי קבוצות קנאיות שמוכנות לשרוף את כל האסמים אם העמדות שלן לא תתקבלנה. בניגוד לעבר יש להן כוח. אני מוטרד מזה. אני רואה אנשים עם עמדות מאוד ברורות של 'או דעתי או שלא קיים'".

עוד אמר, כי "השיחות התפוצצו, הילד הזה מאשים את הילד הזה, והגענו לנקודה בה מעלים הצעת חוק קיצונית, אנחנו נמצאים במקום שבסוף מספר 4 בציונות הדתית מעלה את ההצעה שהיא קיצונית בעיניי אחרי שהסכים לעשות פשרות, והצד השני לא מקבל אותן. צמצום עילת הסבירות, כולם הסכימו שהוא לא אמור לחול בממשלת מעבר. רוב הסמכויות בישראל הן של השרים, הם מאצילים אותן לפקידים. במילים אחרות, חזרנו לנקודת הפתיחה. היו כל מיני הצעות".

"תכניסו מראש את האיזונים האלה. המשפט הוא מכונה שצריכים לדייק אותה כדי שתהיה יעילה. נושא הסבירות הוא הכי קונצנזואלי שיש. אני ממש מבואס ממה שקורה עם רמת השיח ועם חוסר אומץ הלב של המנהיגות שהייתה יכולה לפתור את הרוב אם לא את הכל. אם בהתחלה חשבתי שזה רק מצד המחאה שהיה נראה לי כמו פלג תל אביבי חסר אחריות, אני לא בטוח שהצד השני לא חוטא באותו חטא. יש מי ששמח על העימות", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm