לאחר הלילה הדרמטי בכנסת, והעברתו של החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה, ועדת החוקה התכנסה הבוקר (שלישי), זאת לצורך הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית. בפתח הדיון, תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "האם החוק הזה יחזק את חומות ירושלים או יפרק אותן? כל אדם אחראי שיגיע לוועדה הזו אמור להביא איתו את מצבור הידע שלו". 

יום השיבוש הלאומי: הכבישים שנחסמו והצפי להמשך | עדכונים שוטפים ושידור חי
מותר להפגין בנתב"ג? היועמ"שית פרסמה את החלטתה החד משמעית

מי שהשיב לביקורת הוא יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן: "אני כבר לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק שמסתובבות. למען הסר ספק. עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת. אין קשר בין עילת הסבירות לחקיקת הכנסת. זה מצטרף לספין שלוחצים עליי להוציא מהחוק את ראשי הערים, חיפשתי ואני לא מוצא אותם בחוק. כשם שהפייקים שרצו בזמן הכנה לקריאה ראשונה היו פייקים, אני מציע למי שרוצה לדעת מה קורה בחוק לעקוב אחר דיוני הוועדה. אני נחרץ לא להוציא מהחוק אנשים שלא נמצאים בחוק".

כמו כן, הוסיף: "הצעת החוק כרגע עוסקת בממשלה, ראש ממשלה ושר אחר ונבחר ציבור אחר - כפי שיקבע בחוק. דהיינו, אם בעתיד תחליט הכנסת לכלול בחקיקה נבחרי ציבור אחרים שלא נמצאים בחוק היסוד, כדי לא לייצר בלבול מילים, שלא כל תיקון כזה ידרוש תיקון מחדש ופתיחה של חוק היסוד, שזה דבר שאנחנו משתדלים להימנע ממנו - מופיעות המילים 'כפי שייקבע בחוק' בחוק. אם החוק עובר מחר בבוקר בלי שום שינוי בנוסח - אין שום שינוי בעילת הסבירות ביחס לראשי ערים". 

עוד תקף לפיד: "החוק הזה יגרום לנזק מדיני חמור, יבודד אותנו, יכניס אותנו למועדון המדינות המביכות שהעולם נסוג מהן. הלקח האמיתי של סיפור החורבן הוא שאנשים קיצוניים לא רוצים לראות את ההשלכות של המעשים שלהם. החוק יפגע בפרנסתו של כל אזרח".

"הייתי שר האוצר של מדינת ישראל, העברתי תקציב, ניהלתי משאים ומתנים עם חברות הדירוג, ניווטתי את המשק במים סוערים. אני קובע בפניכם שהחוק הזה יגרום לנזק כלכלי חמור למדינת ישראל, ויפגע בפרנסתו של כל אזרח ישראלי", הוסיף. 

יחד עם זאת, הוסיף: בהיותי "אדם אופטימי, אני בוחר לקחת מתוך בין המצרים האלה לא רק את האסון. כי יש דבר אחד שאין להכחישו. אנחנו פה. חזרנו לירושלים. אין הרס שהוא סופי, אין אסון שאי אפשר אחריו לבנות מחדש. אין חשיכה שאי אפשר מתוכה לראות את האור. הדבר הטוב בחוק הזה, זה שהחוק הזה הוא תחילת הסוף של הממשלה הזאת הוא יוביל למפלתכם".