חבר הכנסת וחבר ועדת חוקה, חוק ומשפט יצחק  קרויזר, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד והתייחס למחאות ולאפשרות שאכן חוק ביטול עילת הסבירות ישונה, ידולל או יצומצם: "אני שמעתי כל מיני הודעות כאלה ואחרות על הצמצום של עילת הסבירות, אבל אני חושב שזה לא העניין, אלא באמת המסר שיוצא לצערי מאנשי המחאה כנגד הרפורמה במערכת המשפט. לא היא זו שמעניינת אותם, מעניין אותם להפיל שלטון".

מותר להפגין בנתב"ג? היועמ"שית פרסמה את החלטתה החד משמעית
ועדת חוקה דנה בצמצום עילת הסבירות, רוטמן: "לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק שמסתובבות"

"אנחנו רואים היום אלימות קשה נגד שוטרים. ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט התחילו עם גיבוי ציבורי שמשתקף בפוליטיקה. לאט-לאט האלימות הגיעה ואמירות קשות של הבערת רחובות, מרי אזרחי ולצערי שימוש באלימות כמו שאנחנו רואים היום. בטח ממה שאנחנו רואים, הייתה היום טעות אסטרטגית של אנשי המחאה להגיע לנתב"ג שוב, ואני אומר משהו שהוא קשה מאוד, לראשונה מנכ"ל מגן דוד אדום יוצא בבקשה לאותם מפגינים לתת לאמבולנסים לעבור. אני חושב שפה אין כבר קווים אדומים שנחצים". 

באשר לאמירתו כי מטרת המוחים הינה להפיל את הממשלה, אמר: "הפכה פה מחאה שיש לה ייעוץ משפטי. ראינו גם שהיה לה ניצב מפקד מחוז, ולכן אנחנו רואים שלצערי הפוליטיזציה נכנסה לתפקידים הבכירים ביותר במערכת. אני מקווה שהממשלה תסכים להביא אנשים שיגיעו ללא קשר לדעות הפוליטיות שלהם ואנשי מקצוע שינהלו את המדינה על פי היכולת והכישורים המקצועיים שלהם".

בנוגע לצמצום עילת הסבירות, אמר קרויזר כי "יש וויכוחים על הריכוכים גם בוועדת חוקה. כל מי שמכיר את המערכת יודע שחוק שנכנס לוועדה יוצא אחרת. אין שום סיבה לא לשנות, אבל יש להמשיך לשנות ולהביא את הבשורה שהבטחנו לבוחרים שלנו. יש עוד סעיפים ברפורמה שלנו שמטרתם לעשות את מדינת ישראל לדמוקרטיה טובה יותר וחזקה יותר".

לאחר מכן, הוסיף: "כחבר בוועדת חוקה, הדיונים בוועדת חוקה מטעם האופוזיציה לא ענייניים בכלל. הם מגיעים בקבוצות גדולות, כולם עם דוברות, מרביצים את משנתם שלא רלוונטית לאותה עילת סבירות. הנאום מסתיים, הדובר מתקפל ואיתו יוצא מיד אותו חבר הכנסת. הוויכוחים בתוך הוועדה הם דיונים ענייניים עם אנשי מקצוע שמגיעים".

יו"ר הוועדה סירב היום ליועץ המשפטי של משרד האוצר להגיד את דעתו עד שהיועמ"שית אמרה שהוא חייב לתת לו

בהמשך, התייחס קרויזר לשמחה רוטמן, ואמר: "יש בוועדה אנשי מקצוע, גם ייעוץ משפטי של משרד וגם סמכותו של מנהל הוועדה ח"כ שמחה רוטמן להחליט למי הוא נותן זכות דיבור ורשות דיבור. יכול להיות שהיו בינו לבין אותו יועץ משפטי דין ודברים, וזה בסדר שמגיע יועצת משפטית שמחליטה אחרת. כל עוד הייעוץ המשפטי שלא כמו היועמ"שית שמנצלת את כוחה ומערבבת שיקול פוליטי ומקצועי - הייעוץ מבורך. הנושא של העילה המרוככת או הלא מרוככת לפי דעתו של איש כזה או אחר, יש לנו פה בשורה שאנחנו צריכים להביא לשינוי וריענון במערכת המשפט שעל כך אין חולקים. גם חברים באופוזיציה. ואם נדבר ספציפית על נושא עילת הסבירות, אנחנו מוצאים שלפחות 80 חברי כנסת שמכהנים היום נגעו בדבר, היו בעד או בעד, ויש לנו את 64 חברי הכנסת של הקואליציה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm