ברקע המחאה החריפה נגד הרפורמה במערכת המשפט והמשך חקיקתה של הרפורמה במשכן הכנסת, חבר האופוזיציה ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של "חדשות 13", והזהיר את הציבור מ"מלחמת אחים והפיכה משטרית".

אחרי המחאה בנתב"ג: אלפים מפגינים מול משכן הכנסת ובתל אביב
"חסר אחריות מרושע": סערה סביב תמונת הפעוטה במחאה

בפתח הראיון, תקף גנץ את הקואליציה, כינה את תהליכי החקיקה "איירוע חמור", והזהיר: "אנחנו באמת במבוא להפיכה ובמבוא למלחמת אחים, הדבר הזה הולך ומחמיר. אנחנו קוראים למחאה להמשיך ללא אלימות וקוראים לנתניהו לעצור, כי בידו היכולת לעצור את העניין".

"מרוב דיבור על האכיפה שוכחים לדבר על ההפיכה", אמר יו"ר המחנה הממלכתי. "הממשלה מסירה את מגבלות השליטה שלה וזה פוגע בדמוקרטיה הישראלית. הציבור מבין היטב את מה שאנחנו אומרים. קראנו להידברות כדי להגיע להסכמות, אמרנו שהמחאה חשובה, לגיטימית וצריכה להימשך". עוד חזר גנץ כי "אם תהיה עצירה מוחלטת של החקיקה - אפשר לחזור לדבר".

מפגינים חוסמים את צומת קפלן (צילום :דוברות המשטרה)

"קראתי לעצור את הכל ולהיכנס להידברות. תעצרו, נדבר", חזר. "מדובר על העתיד של מדינת ישראל. העתיד של הילדים שלנו, הנכדים שלנו. זה לוקח זמן. לנתניהו יש אחריות היסטורית קדימה. אני משאיר לציבור להחליט למי הוא מאמין. המחאה הזו נמצאת ונמשכת. המחאה חשובה, אנחנו בקשר עם ראשי המחאה והם עושים עבודה מאוד חשובה. הדרך היחידה לפתור את העניין זה שילוב בין שני הדברים. המחאה היא כמו סכר שחוסם את זרם החקיקה".

בהמשך, קרא בשנית לראש הממשלה ואמר: "שים לב מה קורה ברחוב, שים לב למצב הביטחוני". עוד הוסיף כי "בליכוד יש אנשים מתונים, כאלו שלא משמיעים את דעתם. לא כולם קיצוניים שם".

לבסוף, התייחס להתמודדות המשטרה עם המפגינים והטענות על אלימות משטרתית. גנץ הבהיר: "המשטרה היא של כולנו. היא צריכה להבטיח את הסדר הציבורי, אבל אסור לה להשתמש באלימות". עוד הוא הוסיף כי במקומות בהם ביקר, "התנהלות המשטרה הייתה בסדר גמור".