מפלגת הליכוד הודיעה על תמיכתה במועמדותה של לאה פדידה לראשות העיר יקנעם. כך הוחלט בתום ישיבת הוועדה המוניציפאלית של המפלגה, בראשות יו״ר הוועדה צביקה ברוט. בכך מצטרף הליכוד למפלגת העבודה, שהודיעה זה מכבר על תמיכתה בפדידה ולעוד מפלגות שבדרך.

בשבועות הקרובים צפויות מפלגות נוספות להודיע על תמיכתן במועמדותה של לאה פדידה, שזוכה לתמיכה רחבה מכל קצוות הקשת הפוליטית ונחשבת לבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח בהתמודדות על ראשות העיר. לאה פדידה, לשעבר חברת כנסת, מכהנת כנבחרת ציבור כבר שלושה עשורים, במהלכם מילאה שורה של תפקידים בהתנדבות ובהם משנה לראש העיר יקנעם וחברת מועצת העיר יקנעם, יו״ר הועדה לקידום מעמד האישה ביקנעם ויו״ר המתנ״ס העירוני - תפקיד אותו היא ממלאת עד היום בהתנדבות. במסגרת תפקידיה השונים הובילה פדידה שינויים גדולים והביאה להישגים מרשימים בכלל המוסדות בהם כיהנה. 

התמיכה הרחבה לה זוכה פדידה מצביעה על האמון הרב שניתן בה הן מצד הפוליטיקה הארצית והן המקומית, ויש לכך השלכות רחבות על עתיד יקנעם בהנהגתה. תמיכה מצד מפלגות השלטון משמעותה תקציבים נרחבים יותר ליקנעם ולתושביה ויכולת לקדם תוכניות ולהניע מהלכים פנים עירוניים. כוח פוליטי לראש עיר הוא יתרון עצום לעיר ולעומד בראשה.

לאה פדידה: ״אני מודה למפלגת הליכוד על האמון והתמיכה. השלטון המקומי מוכיח פעם אחר פעם שהכוח שלו הוא ביכולת לייצר הסכמות רחבות ולחבר סיעות שונות לטובת עשייה למען התושבים. אני מובילה מנהיגות מחברת ומאחדת, שתכנס סביב שולחן המועצה את כל הסיעות שרוצות לפעול יחד כדי להצעיד את העיר שלנו להישגים חדשים ולפעול למען איכות חייהם של תושבי יקנעם בכל התחומים. יקנעם לא יכולה להרשות לעצמה ראש עיר שמייצג מפלגה סקטוריאלית קטנה שאינה מחוברת לשלטון המרכזי. ב-31.10.23 יקנעם יוצאת לדרך חדשה בהנהגתי״.

בירוחם ראשת המועצה טל אוחנה לא קיבלה את תמיכת הליכוד. נילי אהרון המועמדת לראשות מפלגת הליכוד שכן זכתה לכך אמרה לאחר ההחלטה:"התנועה הכריעה וקבעה שנבחרתי פה אחד לעמוד בראש רשימת הליכוד לראשות העיר ירוחם. אני מודה מקרב לב למפלגת הליכוד על תמיכתם הרחבה ושמחה על האמירה החד משמעית לראש המועצה טל אוחנה  שהליכוד זו לא חברת אשראי מפלגת הליכוד לא נועדה לממן מערכת בחירות עבור מי שאין לו שום זיקה למפלגה ולערכיה. מכאן אנו יוצאים לדרך בכוחות משותפים ובאמונה גדולה שהשינוי בוא יבוא.  בעזרת השם ננצח ביחד".

לוד סגן ראש העיר המכהן גיל חדד נדחק למקום ה7 בפריימריז שנערכו אתמול בעיר בקרב מועצת הסניף בליכוד. ראש העיר יאיר רביבו כתב: "סיעת הליכוד היא הסיעה היחידה בעיר לוד שמקיימת הליך בחירות מקדימות באופן דמוקרטי. כחלק מערבות הדדית ואחריות לעתיד העיר, נציגי הרשימה מבטיחים רוטציה עתידית עד המקום השביעי. רשימת המועמדים הסופית מורכבת מ-2 עורכי דין, 6 אקדמאים ו-2 נשים, שמוצבות לראשונה בחמישייה, ונכללים בה מועמדים בוגרים וצעירים, נשים וגברים, ותיקים ועולים, דתיים, חרדים וחילונים. כל אלו ניצבים יחד כחלק מרשימה אחת, שמייצגת את הפסיפס הלודאי בתפארתו. יש לנו נבחרת מעולה שתייצג את העיר לוד בגאווה גדולה."